شناسایی بعضی ساختمان‌های ناایمن در مازندران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از شناسایی بعضی ساختمان‌های ناایمن در این استان خبر داد و گفت: آمار این ساختمان‌ها به اداره کل راه و شهرسازی اعلام شده است و اسامی نهایی را باید این دستگاه اعلام کند.

عهد یزدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه آمار دقیقی از وضعیت ساختمان‌های ناایمن در سطح استان در دست نیست، اظهار کرد: بعضی از این ساختمان‌ها شناسایی و اسامی آن‌ها به اداره کل راه و شهرسازی اعلام شده است، اما آمار دقیق‌تر باید توسط مسئولان ارائه شود و مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.

وی خواستار بازبینی هرچه سریع‌تر شهرداری‌های استان در طرح تفصیلی و شهری شد و افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل نقض قانون و دو نقشه‌ای شدن پروژه‌های ساختمانی در مازندران‌، کم بودن و گران بودن زمین به ویژه در مراکز شهری و هسته مرکزی آن‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطرنشان کرد: مالکان پروژه‌های ساختمانی به دلیل مقرون به صرفه نبودن ترجیح می‌دهند ساخت‌وسازهای خود را در طبقات بیشتر و متراکم‌تر انجام دهند تا جبران گرانی زمینی که خریده‌اند بشود، این مسئله علاوه بر ناایمن کردن ساختمان‌ها موجب برهم خوردن نظم و نازیبایی فضای شهری نیز می‌شود.

یزدی‌نژاد به‌کارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، شناسایی ساختمان‌های ناایمن و اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه را از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام مهندسی ساختمان دانست و تصریح کرد: در مازندران در بیشتر موارد سیستم اطفای حریق در برج‌سازی‌ها پیش‌بینی نمی‌شود و بلندمرتبه‌سازان با نصب کپسول آتش‌نشانی در طبقات از شهرداری‌ها پایان کار می‌گیرند.

کد خبر 679351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.