برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد ترویج فرهنگ حسینی در دستور کار قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ماه محرم و صفر در فصل تابستان قرار گرفته است؛ بنابراین توجه به برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد ترویج فرهنگ حسینی موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ در نودوششمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ضمن تشکر از برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های متنوعی را در ایام محرم و صفر سال جاری تدارک دیده است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری معاونت فرهنگی و اجتماعی برای ماه محرم و صفر قشر نوجوان بوده است، افزود: ارائه گزارش جامع این معاونت نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌های مناسب برای ماه‌های محرم و صفر است که در فصل تابستان قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی این چند سال، ماه محرم و صفر در فصل تابستان قرار گرفته، توجه به برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد ترویج فرهنگ حسینی موضوعی است که باید در دستور کار این معاونت قرار بگیرد.

معدنی‌پور با تاکید بر اینکه پربار کردن اوقات فراغت می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌ها و مراسم آیینی و دینی انجام شود، تصریح کرد: طراحی برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت با رویکرد دینی و مذهبی ویژه ماه‌های محرم و صفر نیازمند خوش‌سلیقگی است و معاونت فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را طراحی و اجرا کند.

وی اضافه کرد: تأکید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به طراحی و اجرای برنامه‌های خلاقانه و جذاب با رویکرد دینی و مذهبی به‌منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ حسینی در تابستان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری برای راهپیمایی اربعین تاکید کرد: راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی است و شهرداری تهران علاوه بر انجام وظیفه ارائه خدمات شهری در این مراسم، ضروری است نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های پربار فرهنگی با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

معدنی‌پور با اشاره به ضرورت توجه به اعلام نظرات افرادی که در سال گذشته با هدف خدمتگزاری در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشتند، گفت: باید حواسمان باشد تا در این مراسم، نقش و وظیفه تمام دستگاه‌های متولی به درستی انجام شود و تداخل در اجرای مأموریت‌ها ایجاد نشود، هرچند که خدمت به زائران سعادت بزرگی است.

وی افزود: خدمات‌دهی در راهپیمایی اربعین وظیفه‌ای است که برعهده ما قرار گرفته است و باید آن را به نحو احسن انجام دهیم، اما به علت محدودیت‌های زمانی و بودجه‌ای، قاعدتاً بهترین روش این است که تلاش شود تا موضوع‌ها در راستای وظایف تعریف شود.

کد خبر 679343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.