۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفته دولت افتتاح می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: چهار اقامتگاه بوم‌گردی در هفته دولت همچنین به مناسبت هفته گردشگری در استان مرکزی افتتاح خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن حسینی امروز _بیست‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان محلات و تفرش، روستای انجدان و روستای کزاز صادر شده است و در هفته دولت و هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سه‌ماهه ابتدای سال جاری حدود ۳۰۰ هزار گردشگر از مراکز گردشگری، اقامتی و بوم‌گردی استان مرکزی بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای زیرساخت مجتمع پذیرایی طاق نصیرای تفرش، تکمیل روشنایی مجتمع رونیکا پلاس دلیجان، تکمیل سرویس‌های بهداشتی روستای هدف گردشگری وفس، زیرساخت راه دسترسی مجتمع گردشگری بارمان اراک، احداث سرویس‌های بهداشتی ورودی شهر آشتیان، نصب تابلوی راهنمای گردشگری دست کنده‌های رباط آغاج خمین، تکمیل سرویس‌های بهداشتی روستای هدف گردشگری روستای انجدان و تکمیل زیرساخت‌های غار نخجیر از جمله این پروژه‌ها است که با بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است.

حسینی اضافه کرد: از جمله مواردی که مورد تاکید مقام عالی وزارت است، می‌توان به افزایش نظارت بر عملکرد مراکز گردشگری و تفریحی در راستای رعایت شئونات اسلامی از سوی گردشگران همچنین ساخت، تجهیز و نظافت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی مراکز هدف گردشگری در استان‌ها اشاره کرد که از ابتدای سال جاری افزایش دوبرابری نظارت‌ها را در این حوزه داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت‌ها با هدف ارتقای سطح خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران ورودی استان مرکزی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی انجام می‌شود، این در حالی است که هر مرکز، ماهانه حداقل یک‌بار مورد بازدید قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تمام واحدهای خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران، در بخش‌های مختلف اسکان، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی و خدمات رفاهی به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۳۰۰ موافقت اصولی در استان صادر شده که ۷۲ مورد منجر به پروژه‌های در حال ساخت شده است، افزود: شهرستان‌های محلات و دلیجان در استان مرکزی به‌دلیل دارا بودن بیشترین ظرفیت‌های گردشگری، سهم بیشتری را در جذب گردشگر به‌خود اختصاص داده‌اند و شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و شازند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 679326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.