نقش‌بندی دیوارنگاره‌ها بر دیوارهای مدارس منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دیوارنگاره به‌عنوان یکی از عناصر منظر شهری علاوه‌بر زیباسازی می‌تواند نقش مهمی در رساندن پیام‌های شهروندی، مذهبی و اخلاقی به شهروندان ایفا کند، به همین جهت این اقدام در راستای زیباسازی و آراستگی منظر شهری با پنج میلیارد ریال اعتبار در این منطقه انجام می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت نشاط شهروندی با حرکت در مسیر زیباسازی منظر شهر اظهار کرد: هنر دیوارنگاری شهری علاوه بر زیباسازی شهر با تکیه بر چند المان گرافیکی، سرشار از معنا و زیبایی بصری است و نقش مؤثری در ارتقای هویت شهر دارد.

وی افزود: دیوارنگاره به‌عنوان یکی از عناصر سیما و منظر شهری، علاوه‌بر زیباسازی و آراستگی می‌تواند نقش مهمی در رساندن پیام‌های شهروندی، مذهبی و اخلاقی به شهروندان ایفا کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ساماندهی مدارس و زیباسازی فضای بصری شهری متناسب با محیط، اجرای دیوارنگاره روی دیوار دبیرستان دخترانه عمار واقع در خیابان شهید مظاهری، مدرسه شهید ایلاقی در خیابان میرزاطاهر و دبستان پسرانه آزادگان در خیابان بهشت نقش می‌بندد.

وی با اشاره به اینکه دیوارنگاره در بر دارنده پیام‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است، افزود: این طرح در راستای اشاعه آرامش بصری، زیباسازی و آراستگی منظر شهری با ۵ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه هنرهای محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دل‌نشین در جامعه نقش مؤثری دارد، گفت: واحد زیباسازی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از هنر دیوارنگاره بیان مفاهیم را در سطح منطقه پیاده‌سازی کند.

کد خبر 679252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.