حقابه اصفهان در برنامه‌های منظم حقابه‌های زاینده‌رود در نظر گرفته شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه بر اساس اسناد شهر اصفهان حدود ۷۰ میلیون مترمکعب سهمیه از زاینده‌رود حقابه دارد که باید به درختان شهر برسد، گفت: به‌عنوان نماینده شهروندان از مسئولان درخواست می‌شود حقابه اصفهان را در برنامه‌های منظم حقابه‌های زاینده‌رود در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: حال شهر خوب است اما به دلیل گرمای شدید روزهای گذشته، حال درختان شهر اصفهان چندان مناسب و مساعد نیست و تنش گرمایی شدیدی به آن‌ها وارد شده است.

وی افزود: از متولیان و مسئولان مربوط به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تشکر می‌کنیم که با توجه به موضوع تنش گرمایی درختان شهر، همیاری کردند و برای نخستین بار، سهمی از حقابه شهر اصفهان به آن تعلق گرفت.

شهردار اصفهان افزود: طبق اسناد بالادستی و کهن، شهر اصفهان چون منطقه شرق و غرب اصفهان دارای حقابه از زاینده‌رود بوده، اما چندین سال از آن حقابه محروم بوده است، در نهایت این اضطرار تنش آبی ناشی از شدت گرما، به مقامات کشوری و مدیریت عالی استانی منتقل و این موضوع در سطح ملی پیگیری شد، در این راستا برای نخستین سال مقداری حقابه برای شهر اصفهان تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: روزهای گذشته مقداری آب در انهار و مادی‌های شهر اصفهان جاری شد و به نوعی درختان شهر از تنش شدیدی آبی نجات پیدا کردند.

قاسم‌زاده ادامه داد: به‌عنوان نماینده شهروندان از مسئولان درخواست می‌شود حقابه اصفهان را در برنامه‌های منظم حقابه‌های زاینده‌رود در نظر بگیرند، بر اساس اسناد شهر اصفهان حدود ۷۰ میلیون مترمکعب سهمیه از زاینده‌رود حقابه دارد که باید به درختان شهر برسد.

وی اظهار کرد: اگر در سال، چهار مرتبه اتفاقات خوبی که چندی قبل مبنی بر اختصاص حقابه شهر اصفهان و جاری شدن آب در انهار شهری انجام شود، می‌توانیم از تنش آبی برای درختان عبور و درختان شهر را سیراب کنیم.

شهردار اصفهان به تفاهم‌نامه صورت گرفته شهرداری اصفهان با یک بانک عامل در راستای توسعه فرهنگ حمل‌ونقل پاک اشاره کرد و گفت: در قالب طرحی به نام «بفرمائید پاک‌رو» شهروندان می‌توانند از تسهیلاتی قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد بدون سپرده‌گذاری قبلی، برای خرید وسایل نقلیه پاک مثل دوچرخه، موتورسیکلت برقی و اسکوتر اقدام کنند.

وی یادآور شد: شهروندان برای کسب اطلاع دقیق از شرایط و فرایندها، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی شهرداری اصفهان ۱۳۷ تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان برای بهره‌مندی از این تسهیلات بهره ببرند.

قاسم‌زاده گفت: امیدواریم روزی شاهد هوای پاک در شهر اصفهان باشیم که به‌طور حتم یکی از مؤثرترین راهکارهای آن، استفاده از حمل‌ونقل پاک است که در این عرصه دوچرخه ریشه در فرهنگ مردم اصفهان دارد.

کد خبر 679223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.