امکانات اصفهان در تراز جهانی است / سانس‌های اختصاصی بانوان راه‌اندازی شد

رئیس هیئت بولینگ استان اصفهان گفت: اصفهان در تراز جهانی قرار دارد، همچنین به احتمال فراوان ایران میزبان مسابقات جهانی خواهد بود و یکی از استان‌هایی که شانس میزبانی دارد اصفهان است که امیدوارم با تایید وزارت ورزش این اتفاق رقم بخورد.

امیرحسین صمدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان اظهار کرد: هیئت بیلیارد دارای دو رشته اصلی بولینگ و بیلیارد است که بیلیارد شامل دو بخش اسنوکر و پاکت بیلیارد می‌شود؛ اسنوکر یک میز ۱۲ فوت و پاکت بیلیارد میز ۹ فوت به لحاظ ابعاد است؛ نزدیک به دو سال می‌شود که به عنوان مدیریت جدید هیئت فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و یک چشم‌انداز چهارساله را برای خود در نظر داریم، سالی که هیئت را تحویل گرفتیم رتبه بیستم کشور بودیم و هم‌اکنون در جایگاه سوم کشور قرار داریم که یک ارتقای ۱۶ پله‌ای به‌شمار می‌رود.

وی افزود: زمانی که کار را آغاز کردیم تنها سه هیئت فعال در شهرستان‌ها وجود داشت، اما در حال حاضر این تعداد به ۱۰ رسیده است و باشگاه‌های بیلیارد در نقاط مختلف اصفهان مشغول به کار هستند، در فریدون‌شهر نیز سه باشگاه فعال داریم، همچنین میزبان مسابقات کشوری اسنوکر با ۲۱۲ نفر شرکت‌کننده بودیم و ۹ دوره رنکینگ پاکت بیلیارد، ۶ دوره رنکینگ اسنوکر و ۲۰ دوره رنکینگ بولینگ به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

برگزاری مسابقات استعدادیابی زیر ۲۱ سال در چهار دوره اسنوکر و پاکت بیلیارد

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان درباره استعدادیابی برای این رشته تصریح کرد: در بحث استعدادیابی، مسابقات استعدادیابی زیر ۲۱ سال در چهار دوره اسنوکر و پاکت بیلیارد برگزار شد؛ در حال حاضر کاپیتان تیم ملی مردان، اصالت اصفهانی دارد و در بخش بزنان نیز عنوان نایب‌قهرمانی اسنوکر بانوان کشور را کسب کردیم، در رشته بولینگ نیز نایب‌قهرمان کشور شدیم و این موارد گوشه‌ای از افتخارات دوساله ما بوده است. به خود می‌بالیم که در تمام زمینه‌ها همچون حمایت از تولید داخلی و برگزاری اولین دوره جشنواره پاکت بیلیارد با حداقل ورودی موفق ظاهر شدیم و یکی از تولیدکنندگان داخلی اسپانسر این رقابت‌ها بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس فدراسیون جهانی گفت: فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران در فدراسیون جهانی و آسیایی صاحب کرسی است و این نقطه عطفی برای ایران و استان‌های فعال به‌شمار می‌رود؛ دیدار با رئیس فدراسیون جهانی در چارچوب پروتکل‌ها و بازدید از امکانات استان بود، هرچند اصفهان در تراز جهانی قرار دارد، همچنین به احتمال فراوان ایران میزبان مسابقات جهانی خواهد بود و یکی از استان‌هایی که شانس میزبانی را دارد، اصفهان است که امیدوارم با تأیید وزارت ورزش این اتفاق رقم بخورد.

صدور مجوز برخی باشگاه‌ها با حمایت اداره کل ورزش و جوانان

صمدانی در تشریح وضعیت باشگاه‌های بیلیارد و حضور بانوان خاطرنشان کرد: استان ما دارای باشگاه‌های مجهز است که تحت مدیریت بخش خصوصی هستند و خوشبختانه همکاری خوبی با هیئت دارند؛ تلاش کرده‌ایم باشگاه‌های بیلیارد را وسعت دهیم و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان مجوز بعضی باشگاه‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: در زمینه بانوان نیز پیش از این زیرساخت استفاده بانوان در سانس‌های اختصاصی فراهم نبود، اما با همکاری فدراسیون، آیت‌الله مهدوی و اداره کل ورزش و جوانان سانس‌های اختصاصی بانوان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون پنج باشگاه مجوز حضور بانوان در سانس‌های اختصاصی را دارند.

در دوره بعدی مسابقات آسیایی حضور داریم

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد اصفهان با بیان برنامه‌های پیش‌رویِ استان تصریح کرد: در دوره بعد مسابقات هانگژو حضور داریم. دیناروند و حسنی کاپیتان‌های تیم ملی مردان و زنان هستند و برای اولین بار توانستیم برای حسنی یک اسپانسر اختصاصی پیدا کنیم؛ پادما یدک اسپانسرینگ حسنی را بر عهده دارد و باید از مدیرعامل این باشگاه تشکر کنم. در بخش مردان دیناروند و قربان‌پور در اسنوکر از افراد نامی استان هستند و بین ۳۲ فرد برتر کشور حضور دارند.

وی افزود: بدون تردید میزبان مسابقات پاکت بیلیارد بانوان خواهیم بود و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم؛ یک دوره مسابقات استعدادیابی داریم و آماده میزبانی از مسابقات اسنوکر دسته برتر کشور نیز می‌شویم، چراکه پرچم‌داران ایران در این تورنمنت حضور پیدا می‌کنند تا سکوی پرتابی برای استعدادهای اصفهان باشند.

صمدانی با اشاره به برگزاری مسابقات استعدادیابی تصریح کرد: اولویت ما حمایت از رده‌های پایه است تا جایگزین قهرمانان ملی‌پوش پس از بازنشستگی باشند و پرچم اصفهان را بالا نگه دارند؛ وفایی سهمیه تور حرفه‌ای‌های جهان را دارد و به دلیل پروتکل‌های این رشته در سطح جهانی بازی می‌کند.

فستیوال‌ها و مسابقات ما به‌صورت همگانی اطلاع‌رسانی می‌شود

وی ادامه داد: در بحث شهرستان سه هدف داریم اولویت ما ارتقای هیئت‌های فعال است و در گام دوم سفرهای شهرستانی را داشتیم؛ از شاهین‌شهر تا خوانسار را سر زدیم و موضوع استعدادیابی را دنبال کردیم، همچنین برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها جلسات متعددی را برگزار کردیم. در رشته بولینگ متأسفانه زیرساخت‌های کاملی برای استعدادیابی وجود ندارد و به همین دلیل مسابقات آن‌را در اصفهان برگزار کردیم تا استعدادها شناسایی شوند.

صمدانی پیرامون نحوه حضور و ثبت‌نام در باشگاه‌های ورزشی گفت: خانواده‌ها برای حضور در کلاس می‌توانند از طریق وبگاه هیئت بولینگ و بیلیارد و باشگاه‌ها اقدام کنند؛ ضمن اینکه فستیوال‌های ما به صورت همگانی اطلاع‌رسانی می‌شود؛ روزهای گذشته مسابقات بهترین بولینگ‌بازان کشور را برگزار کردیم و در این تورنمنت رایگان افراد بسیاری استعداد خود را محک زدند و برخی از آن‌ها همچنان با هیئت در ارتباط هستند تا در مسابقات استانی شرکت کنند.

کد خبر 679192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.