توانمندسازی و آموزش خبرنگاران بیشتر مورد توجه قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: در حوزه توانمندسازی و آموزش خبرنگاران در استان کردستان باید کار بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه _جمعه بیستم مردادماه_ در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: من نیز به عنوان یک همکار رسانه‌ای امروز در جمع شما حضور دارم، چون سال‌ها کار رسانه‌ای کرده‌ام و با این حوزه از نزدیک آشنا هستم.

وی افزود: خبرنگاران استان کردستان جز نجیب‌ترین و فعال‌ترین خبرنگاران کشور هستند که تاکنون با مهارت بالای خود اخبار استان کردستان را منتشر کرده‌اند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در یکسال اخیر بالغ بر ۸۰ سفر شهرستانی داشته است، گفت: در این مدت خبرنگاران و عکاسان در گرما و سرما همیشه همراه ما بوده‌اند که زحمات آنها قابل تقدیر است.

توانمندسازی و آموزش خبرنگاران بیشتر مورد توجه قرار گیرد

خبرنگاران مواظب بزرگ نمایی‌ها و سیاه نمایی‌ها باشند

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: خبرنگاران باید بسیار مواظب بزرگ‌نمایی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها باشند چون خبری که روی خروجی رفت و در جامعه منتشر شد، دیگر قابل برگشت نیست.

وی افزود: انتقاد در جای خود خوب است، اما سیاه‌نمایی خلاف اخلاق است و در تضاد با انتقاد قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه خبرنگار باید حقیقت را بیان کند و از کتمان حقیقت بپرهیزد، گفت: یک خبرنگار نباید برای دلخوشی کسی مطلب بنویسد و باید آنچه را که هست بنویسد.

وی تاکید کرد: حس وطن‌دوستی در یک خبرنگار باید در اوج باشد و منافع کشورش را از هر چیزی بیشتر دوست داشته باشد چون تضعیف شاکله نظام از دایره خبرنگاری خارج است.

به گزارش ایمنا، تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه استان کردستان در ادامه این مراسم به بیان مسائل و مشکلات صنفی خود پرداختند.

کد خبر 679185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.