صنایع کوچک از نقاط قوت استان فارس است

امام جمعه شیراز گفت: مجموعه صنایع کوچک در فارس، جزو نقاط قوت استان محسوب می‌شود. در حوزه صنایع بزرگ استان‌های دیگر مطرح هستند، اما در صنایع کوچک به دلیل مهارت‌هایی ویژه‌ای که در میان مردم استان فارس وجود دارد، اقدامات بزرگ و ارزشمندی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله لطف‌اله دژکام امروز _جمعه بیستم مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: دشمن در سال جاری بسیار تلاش کرد و تلاش می‌کند که ما را از مسائل اصلی کشور غافل کند.

وی افزود: آنچه که مسلم است بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون نامگذاری شعار سال جاری، موضوعات پیرامون این نامگذاری باید مد نظر باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری بر مهار تورم اشاره داشته و دشمن در این حوزه حاشیه بسیاری ایجاد می‌کند، برخی هم نادانسته به آن دامن می‌زنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه ماه پنجم سال در حال پایان یافتن است، این پرسش مطرح است که برای حوزه رونق تولید چه کرده‌ایم، مجموعه صنایع کوچک در فارس، مجموعه‌ای است که جزو نقاط قوت استان محسوب می‌شود.

وی گفت: در حوزه صنایع بزرگ استان‌های دیگر مطرح هستند، اما در صنایع کوچک به دلیل مهارت‌هایی ویژه‌ای که در میان مردم استان فارس است، اقدامات بزرگ و ارزشمندی در حال انجام است.

دژاکام ادامه داد: در مجموعه شهرک‌های صنعتی فارس ۹۰ درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد و توانمندی ویژه‌ای وجود دارد که ساخت و تولید قطعات خودروسازی کشور در شهر شیراز تنها یکی از آن‌ها است.

وی تصریح کرد: در ساخت محصولات و قطعات کیفیت بسیار خوبی را شاهد هستیم، اما در روند قیمت‌گذاری و خرید قطعات از سوی کارخانه‌داران قیمت‌گذاری بسیار پایین و حضور دلالان را شاهد هستیم و روند دلال‌گری در این حوزه بسیار غلط است. حمایت از صنایع کوچک بدین معنا است که کاری انجام شود تا این صنایع توانمند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز با تاکید بر اینکه حمایت لازم از صنایع کوچک در دستور کار قرار گیرد، افزود: مدیران در حوزه وزارت‌خانه‌های صمت، کار و تعاون و رفاه اجتماعی و بانک‌ها نیز باید حمایت ویژه‌ای از صنایع کوچک داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی بانک‌ها مانند غده سرطانی شده و به جای اینکه پول مردم را در خدمت تولید قرار دهند، بنگاه‌داری می‌کنند و در این خصوص نه وام قرض‌الحسنه بانک‌ها و نه وام تولیدشان در جای درست خود قرار دارد.

دژاکام گفت: لازم است تعدیل در حوزه بانک‌ها صورت بگیرد و چارچوب لام ایجاد شود تا تولیدکننده رونق تولید را شاهد باشد و اقتصاد مقاومتی آنگونه که مقام معظم رهبری بر آن اشاره داشته، تحقق یابد.

وی افزود: اقدامات در این حوزه باید به شکلی باشد که دشمن از هدف‌گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی ناامید شود و این هدف‌گذاری، جهادی است که باید شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به روز بیست‌وششم مرداد ماه روز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادگان سرافراز، امروز برای کشور همچون گنجینه بزرگی هستند.

وی افزود: آزادگان کشور اوج عرفان، دینداری و استفاده از فرصت‌هایی که خداوند برای ما ایجاد می‌کند را به ما نشان می‌دهند و حیف است که این گنجینه‌ها غریب بمانند. هر فردی که در فضای مجازی و رسانه فعالیت دارد، با یک ظرافت هنری تجربیات و روایات آزادگان را به نسل جوان منتقل کند.

کد خبر 679145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.