ضرورت پایش و نظارت مستمر مناطق حفاظت شده سمیرم توسط محیط‌زیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:لازم است سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برای پایش و نظارت مستمر در مناطق حفاظت شده، نسبت به تقویت بنیه نیروی انسانی محیط‌بانان و تجهیز امکانات پایگاه محیط‌بانی و تأمین خودروی عملیاتی در شهرستان سمیرم برای انجام مأموریت‌های حفاظت از محیط زیست منطقه اقدام کند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز -چهارشنبه هجدهم مردادماه- در نزدیکی باغات روستایی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ، توسط باغداران مشاهده و حین فرار و برخورد با یکی از افراد محلی، آن فرد از ناحیه پا مصدوم و به مرکز درمانی اعزام و سپس جراحات سطحی درمان و فرد آسیب‌دیده از مرکز درمانی مرخص شد.

وی افزود: در این زمینه تیم‌های محیط‌بان از استان اصفهان، سمیرم و کهگیلویه و بویر احمد در راستای هدایت خرس به زیستگاه طبیعی در ارتفاعات دنا اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به وجود گونه‌های نادر جانوری و گیاهی و وسعت منطقه شکار ممنوع پادنا و نیز بخشی از منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا که در شهرستان سمیرم قرار دارد، لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای پایش و نظارت مستمر در این مناطق نسبت به تقویت بنیه نیروی انسانی محیط‌بانان و تجهیز امکانات پایگاه محیط بانی و تأمین خودروی عملیاتی در شهرستان سمیرم برای انجام مأموریت‌های حفاظت از محیط زیست منطقه اقدام کند.

حریق مراتع در ارتفاعات ونیزان

وی با اشاره به وقوع حریق روز -سه‌شنبه هفدهم مردادماه- در مراتع و پوشش‌های گیاهی تصریح کرد: این حریق در ارتفاعات منطقه ونیزان واقع در پشتکوه اول شهرستان فریدونشهر رخ داد.

شیشه‌فروش ادامه داد: حریق مراتع و پوشش‌های گیاهی ارتفاعات ونیزان در اثر عوامل انسانی و بی‌احتیاطی باعث بروز خسارت به هشت هکتار از مراتع و تعداد ۱۵۰ درختچه و درخت در مرتع شد و پس از ۲ ساعت حریق مهار شد.

کد خبر 679097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.