«امیدآفرینی» مهم‌ترین راه مقابله با برنامه‌های دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در مقابله با برنامه‌های دشمن، بر «امیدآفرینی» به عنوان یکی از مهمترین راه‌ها برای خنثی کردن این برنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان با تبیین شرایط سیاسی کشور و راهبرد دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دشمن اکنون چند راهبرد اصلی را در این مسیر در نظر دارد تا با به اصطلاح نابودی جمهوری اسلامی ایران جلو اضمحلال خود را بگیرد.

وی با بیان اینکه چهار روز بزرگ در تاریخ اسلام داریم، گفت: اولین روز، روز بعثت بود که نقطه آغاز اسلام قرار گرفت، روز دوم غدیر بود که دین به کمال رسید، روز سوم عاشورا بود که روز نجات دین از مرگ بود و روز چهارم روز ظهور حضرت مهدی -عجّل الله تعالی فرجه- است و انقلاب اسلامی با هر چهار روز نسبت دارد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: انقلاب اسلامی ایران، تولد جدید اسلام ناب و احیای بعثت بود که با ماهیت عاشورایی آغاز شد و غدیر را عینیت بخشید و در آن حکمرانی به دست امامت افتاد که بیش از ۴۵ سال تاکنون به طول انجامیده است و رسالت این انقلاب نیز زمینه‌سازی برای ظهور است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: ما معتقدیم تا عواملی که سبب غیبت امام زمان (عج) شده است از بین نروند، ظهور آن حضرت محقق نخواهد شد و از جمله این عوامل فقدان اهتمام جدی و عملی به تولی و تبری است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: دشمن درک و فهم کرده است انقلاب اسلامی ایران مرگ او را رقم می‌زند، لذا در تلاش است به هر شکل و طریق ممکن آن را از بین ببرد که در مواقع و مصادیقی در این مسیر موفقیت‌هایی هرچند ناقص نیز کسب می‌کند و این سنت الهی است که فرمود: «تلک الایام نداولها بین الناس.»

وی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل وقتی به چهار دهه گذشته خودشان نگاه می‌کنند متوجه مرگ تدریجی خود می‌شوند لذا حق دارد و از دشمن نباید توقعی جز دشمنی داشت، اما مهم نحوه مقابله با دشمنی‌های دشمن است و اینکه ما در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های او چه می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پیرامونی چگونگی تلاش دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران گفت: مکنزی دو ماه پیش در جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا گفته است هیچ قدرت بیرونی امکان تغییر حکومت و شکست ایران را ندارد، اما در درون ایران زمینه‌هایی است که باید از آن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی عنوان کرد: این همان حیله یهود برای از بین بردن اسلام بود، یهودی که در ۱۰ سال بعد از هجرت پیامبر هر ماهه با پیامبر درگیر می‌شد یکباره بعد از رحلت پیامبر نه تنها هیچ جنگی با اسلام نکرد و هیچ سخنی هم علیه اسلام نگفت بلکه بزرگان این قوم همچون کعب الاحبار و عبدالله بن سلام بزرگترین مفسران قرآن کریم شدند و اسرائیلیات را وارد اسلام کردند.

وی افزود: یهود به جمع‌بندی امروز ژنرال مکنزی رسیده بود و معتقد بود ما نمی‌توانیم اسلام را از بین ببریم بلکه باید به وسیله مسلمانان آن را از بین ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه واقعه عاشورا دو مرحله داشت و مرحله اول تا عصر عاشورا با جهاد شمشیر بود و مرحله دوم از عصر عاشورا با جهاد تبیین شکل گرفت، تأکید کرد: جهاد امروز جهاد زینبی است و باید نقشه‌ها و دست دشمن را بخوانیم و عملیات اصلی دشمن را از عملیات‌های فرعی و فریب تشخیص دهیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اهمیت سخنرانی رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در این رابطه، اظهار کرد: ایشان در آن سخنرانی راهبردهایی که دشمن دنبال می‌کند را ترسیم کردند که اگر آن زمان به این سخنان توجه می‌شد چه بسا اغتشاشات سال گذشته نیز رخ نمی‌داد.

وی استحاله ایدئولوژیک از طریق اسلام‌ستیزی، اسلام‌هراسی، اسلام بدلی و غیره، تغییر ذائقه و گرایش‌های مردم، تغییر ارزش‌ها، تغییر الگوها و قهرمانان، تغییر تحلیل‌ها و محاسبات، تضعیف نهاد رهبری دینی و القای یأس و ناامیدی را از مهمترین برنامه‌های دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بر اشاره به اهمیت جهاد تبیین در مقابله با برنامه‌های دشمن و تأکید بر «امیدآفرینی» به عنوان یکی از مهمترین راه‌ها برای خنثی کردن این برنامه‌ها، به ضعف مجموعه‌های اطلاع رسانی دولت سیزدهم در حوزه رسانه و ناکافی بودن تلاش‌ها و برنامه‌ها برای معرفی خدمات پرشمار دولت مردمی و انقلابی به افکار عمومی یاد کرد.

کد خبر 679067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.