افتتاح چهار اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در هفته دولت

در سه‌ماهه ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۳۰۰ هزار گردشگر از مراکز گردشگری، اقامتی و بوم‌گردی استان مرکزی بازدید کردند.

حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته دولت و هفته گردشگری سال جاری چهار اقامتگاه بوم گردی و سفره‌خانه سنتی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری زیرساخت‌های هشت مورد از تأسیسات گردشگری استان از جمله راه دسترسی، برق، گاز و احداث سرویس‌های بهداشتی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان پپگیری و در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، خاطر نشان کرد: اجرای زیرساخت مجتمع پذیرایی طاق نصیرای تفرش، تکمیل روشنایی مجتمع رونیکا پلاس دلیجان، تکمیل سرویس‌های بهداشتی روستای هدف گردشگری وفس، زیرساخت راه دسترسی مجتمع گردشگری بارمان اراک، احداث سرویس‌های بهداشتی ورودی شهر آشتیان، نصب تابلوی راهنمای گردشگری دستکندهای رباط آغاج خمین، تکمیل سرویس‌های بهداشتی روستای هدف گردشگری روستای انجدان و تکمیل زیرساخت‌های غار نخجیر از جمله این پروژه‌ها است که با بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است.

وی تاکید کرد: برای سال آینده نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان و حوزه معاونت گردشگری این اداره، جهت تکمیل زیرساخت پروژه‌های گردشگری از وزارتخانه مطبوع درخواست‌هایی انجام و در حال پیگیری است.

حسینی افزود: در سه‌ماهه ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۳۰۰ هزار گردشگر از مراکز گردشگری، اقامتی و بوم‌گردی استان مرکزی بازدید کردند که در مقایسه با مدت‌مشابه سال قبل، با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: از جمله مواردی که مورد تاکید مقام عالی وزارت است، می‌توان به افزایش نظارت بر عملکرد مراکز گردشگری و تفریحی در راستای رعایت شئونات اسلامی از سوی گردشگران و همچنین ساخت، تجهیز و نظافت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی مراکز هدف گردشگری در استان‌ها اشاره کرد که از ابتدای سال‌جاری افزایش دو برابری نظارت‌ها را در این حوزه داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت‌ها با هدف ارتقا سطح خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران ورودی استان مرکزی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌های سنتی و… انجام می‌شود این در حالیست که ماهیانه هر مرکز، حداقل یک بار مورد بازدید قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: تمامی واحدهای خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران، در بخش‌های مختلف اسکان، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی و خدمات رفاهی به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی ۱۷ هتل، ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۴ سفره‌خانه سنتی، ۲۲ مجتمع گردشگری و تفریحی و بیش از ۵۰ خانه‌مسافر و مجتمع آب‌درمانی فعالیت دارند که به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۳۰۰ موافقت اصولی در استان صادر شده که ۷۲ مورد، منجر به پروژه‌های در حال ساخت شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های محلات و دلیجان در استان مرکزی به‌دلیل دارا بودن بیشترین ظرفیت‌های گردشگری، سهم بیشتری را در جذب گردشگر به‌خود اختصاص داده‌اند و شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و شازند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 679041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.