بودجه سال آینده بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان تدوین می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم به دنبال تصویب برنامه راهبردی شهرداری اصفهان، سریع‌تر برنامه عملیاتی را تدوین و بودجه سال آینده را مطابق این برنامه تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سامع امروز _پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه_ در جلسه کارگروه ارزیابی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این برنامه تدوین شده از لحاظ راهبردی به سمت عملیاتی شدن می‌رسد، اما اینکه شهرداری چقدر در برنامه‌های عملیاتی گذشته موفق بوده است، نیازمند مطالعه دارد.

وی افزود: شهرداری باید مسائل مرتبط با مدیریت شهری را پیگیری کند، از این رو اینکه در لایه اهداف و راهبردها مباحث کلی شهر را دنبال می‌کنیم بر این اساس است، به عنوان مثال بحث جاری شدن زاینده‌رود جزو اولویت‌های مدیریت شهری است و حیات شهر اصفهان در گرو زاینده‌رود است، اما باید توجه داشت در برنامه‌های عملیاتی از شهرداری اصفهان برای تخصیص
اعتبار جهت انتقال آب انتظاری نمی‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است که به بحث ظرفیت‌های زیست‌محیطی در تدوین برنامه راهبردی شهرداری توجه داشته باشیم، اما شهرداری در لایه عملیاتی و اختیارات در بخش جمعیت شهری وظایفی ندارد.

وی با بیان اینکه این برنامه راهبردی یک پیش‌نویس است که باید بیشتر روی آن کار کنیم، افزود: در باب اینکه اهداف برنامه چقدر وسیع شده باید گفت که شهرداری یک هلدینگ بزرگ است و اشکالی ندارد راهبردهای مختلف در بخش‌های متعدد چون شهرسازی، معماری، حمل و نقل، زندگی محلات و.. داشته باشد.

سامع خاطرنشان کرد: موضوعی به نام کنترل پروژه داریم و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه به‌ویژه در عرصه عمرانی شاهدیم، بنابراین می‌توانیم روند پیشرفت و تحقق برنامه‌ها را متوجه شویم، ما برنامه‌ها را تنها برای نوشتن آماده نمی‌کنیم و در بازنگری به میزان تحقق هر برنامه توجه داریم.

وی تاکید کرد: معتقدیم که باید با برنامه کار کنیم، بر این اساس درصدد هستیم به دنبال تصویب این برنامه راهبردی شهرداری اصفهان، سریع‌تر برنامه عملیاتی را تدوین و بودجه سال آینده را مطابق با این برنامه تنظیم کنیم.

کد خبر 679032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.