استفاده از اصول دینی لازمه پیشرفت در حوزه شهرسازی و معماری است

رئیس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی اصفهان گفت: لازم است به مبانی دینی با روش امروز بازگردیم و از اصول دینی استفاده کنیم، چراکه پیشرفت بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری و مدیریت شهر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن فرودستان امروز _پنجشنبه نوزدهم مردادماه_ در دومین نشست هم‌اندیشی تخصصی تحقق شهر اسلامی با عنوان «تبیین رویکرد اسلامی ایرانی در مواجهه با آسیب‌ها و چالش‌های معماری و شهرسازی امروز» اظهار کرد: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۴ سال پیش با توجه به سخنان مقام رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

وی افزود: از آن زمان با مصوبه هیئت دولت، اصفهان مرکز هدایت جریانی شد تا شهرهای کشور اسلامی شوند که این اتفاق منجر به تشکیل دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شد.

رئیس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه هدف اصلی در این دبیرخانه ارائه مبانی است، گفت: نکاتی جمع‌بندی و ارائه می‌شود تا کسی نگوید نظر اسلام درباره حوزه شهرسازی و معماری چیست؛ در این راستا مبانی استخراج شده در قالب کتاب و مقاله درآمده است که به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد.

وی تصریح کرد: لازم است به مبانی دینی با روش امروز بازگردیم و از اصول دینی استفاده کنیم، چراکه پیشرفت بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری و مدیریت شهر خواهیم داشت.

کد خبر 678932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.