شناخت بیشتر وظایف شهرداری‌ها به جریان‌سازی رسانه‌ای نیاز دارد

شهردار تیران بر لزوم آگاهی‌بخشی نسبت به وظیفه و نقش شهرداری‌ها به شهروندان تاکید کرد و گفت: شناخت بیشتر وظایف شهرداری‌ها به جریان‌سازی رسانه‌ای نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا ذاکری امروز _چهارشنبه، هجدهم مردادماه_ در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان تیران و کرون بر ضرورت تعامل بین اصحاب رسانه و مدیریت شهری تاکید و اظهار کرد: تعامل سازنده و تأثیرگذار شهرداری تیران با اصحاب رسانه یکی از شاخصه‌های مهم در این شهر است.

وی افزود: خبرنگاران محلی در پاسخ به سوالات شهروندان و رسیدگی به دغدغه‌های آن‌ها نقش بسزایی دارند و این اقدامات برای رفع مشکلات گره‌گشا خواهد بود.

شهردار تیران با ارج نهادن به انعکاس اخبار این نهاد در رسانه‌های محلی، ملی، استانی و شبکه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: ناشناختگی مأموریت‌ها و وظایف متعدد شهرداری و چگونگی کسب درآمد در این نهاد گاهی منجر به بی‌اعتمادی و نارضایتی شده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران در این خصوص با نشر اخبار و اطلاع‌رسانی دقیق به ارتقا شناخت شهروندان کمک کنند که این اقدام آن‌ها موجب امیدآفرینی و رضایتمندی خواهد شد.

ذاکری با بیان اینکه درآمدهای محدود شهرداری در مقابل تقاضاهای نامحدود همشهریان پاسخگو نیست، تصریح کرد: گذر زمان و تفکیک در بسیاری از پروژه‌ها ناشی از همین اصل بوده تا با تأمین اعتبارات امکان رفع مشکل فراهم شود.

وی اضافه کرد: در برخی از مواقع اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری مستلزم همکاری دیگر نهادها بوده و اگر آن‌ها همکاری نکنند، زمان ارائه خدمت افزایش یافته یا موجب رکود آن خواهد شد.

شهردار تیران به حجم مطالبات و درخواست‌های شهروندان اشاره کرد و گفت: شهرداری به دلیل تنوع مأموریت‌ها با تعدد خواسته‌ها نیز روبه‌رو است که پاسخگویی به آن‌ها باید در چهارچوب قانون و شاید همکاری دیگر دستگاه‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: همین گذر زمان یا موانع قانونی نارضایتی ایجاد می‌کند که پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به موضوع می‌تواند به اعتمادسازی کمک کند.

ذاکری گفت: تمام تلاش و همت خود را در مدیریت شهری برای تسهیل شرایط و خدمت به مردم به کار گرفته‌ایم که همکاری و مشارکت مردمی و همچنین تعامل ارگان‌های دولتی و خدماتی می‌تواند به پیشرفت شهر کمک کند.

کد خبر 678861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.