خبرگزاری ایمنا، تریبون جهانی شهر / رسانه در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خبرگزاری ایمنا باید یک پایگاه اصلی در حوزه مدیریت شهری در کشور باشد تا بتواند دیدگاه‌های انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت شهری را در فضای بین‌الملل نمایندگی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایمنا و اداره کل ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: به‌طور معمول اگر بخواهیم نقطه عطفی برای تقویم سالانه فعالیت حوزه رسانه و خبر داشته باشیم شاید سال ما از هفدهم مردادماه همان سال تا هفدهم مرداد ماه سال بعد باشد.

وی افزود: این موضوع، فرصتی برای ارزیابی خود در رسانه‌ها، مخاطبان و همچنین کسانی است که با ما تعامل می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در واقع گرامیداشت خبرنگار یعنی مسئولان و مدیرانی که توسط خبرنگاران مورد پرسش قرار می‌گیرند، باید همراهی به موقع و لازم را با آن‌ها داشته باشند تا خبرنگاران بتوانند فعالیت مناسب و درست خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم از نظر ارزیابی عملکرد به چنین روزی نگاه کنیم، باید بدانیم چه میزان از هفدهم مرداد سال گذشته تاکنون در مسیر کیفی‌سازی و افزایش ضریب نفوذ خود بهتر عمل کرده‌ایم تا بتوانیم در روز خبرنگاری که فرا می‌رسد، بازخوردها و بازتاب‌های این عملکرد را از دستگاه‌ها و به ویژه مردم دریافت کنیم.

صالحی اضافه کرد: از طرفی می‌توانیم به چنین روزی نگاهی برای یک ارزیابی درون سیستمی و درون دستگاهی داشته باشیم که چه میزان مؤلفه‌های موفقیت را در این یک‌سال در رسانه خود در حوزه منابع انسانی، آموزش، فضای مجازی و کیفی‌سازی طی کرده‌ایم.

وی با اشاره به رتبه خبرگزاری ایمنا بر اساس آمارهای بازدید سایت‌های ارزیابی با حدود هفت میلیون بازدید ماهانه، اظهار کرد: امید است این خبرگزاری بتواند به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کند و از نظر ضریب نفوذ و ضریب تأثیر از مرزهای استان و کشور گام‌های فراتری را بردارد تا بتوانیم به آن خبرگزاری شهری در کشور و تولید گفتمان در موضوع مدیریت شهری از گفتمان انقلاب اسلامی تا فضاهای فراملی تبدیل شویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شعار خبرگزاری ایمنا، تریبون جهانی شهر است، خاطرنشان کرد: این اتفاق باید در این رسانه رخ دهد و یک پایگاه اصلی در حوزه مدیریت شهری در کشور باشد تا بتواند دیدگاه‌های انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت شهری را در فضای بین‌الملل نمایندگی کند.

وی ادامه داد: پرسشگری، هوشمندانه رصد کردن، جامع‌نگری، اهل مطالعه و تیزبین بودن و جریان‌شناسی یک خبرنگار کمک می‌کند تا او یک عنصر مفید برای جامعه خود باشد که این موضوع در حال حاضر در نهادها، دستگاه‌ها و بدنه اداری و سازمانی تا حدودی کم‌رنگ دیده می‌شود.

صالحی گفت: این رصد کردن درست تا رسیدن به نقطه رفع آن نیاز امروز جامعه اداری ما است تا بتوانیم مطالبات بر زمین مانده مردم را در تمام دستگاه‌ها دنبال کنیم و این خاصیت جایگاه خبرنگاری است.

وی اضافه کرد: امیدوارم تمام خبرنگاران این خبرگزاری در جایگاه فعلی و موقعیت‌هایی که پس از این جایگاه به دست می‌آورید، همین روحیه خوب را حفظ کنید تا بتوانید به شهر و کشور خود کمک کنید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جهاد تبیین دومین مؤلفه‌ای است که اهمیت جایگاه خبرنگار را نشان می‌دهد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، نخست هیئت‌های مذهبی و دوم رسانه در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که رسانه‌های رسمی ما را به حاشیه می‌برد و شهروند، مخاطب، دانش‌آموز و دانشجوی ما در اتاق‌های ایزوله پیام‌رسان‌های خارجی و در سطح اشباع دریافت اطلاعات قرار دارند، بنابراین این قلم خبرنگار است که در این فضای نابرابر در یک رسانه رسمی باید به قدری تأثیرگذار، جذاب و در دسترس باشد تا بتواند با موانعی چون سهولت دسترسی به فضای مجازی، اشباع محتوایی مخاطب و ایزوله شدن مخاطب در بستر بعضی از شهرهای اجتماعی مقابله کند.

صالحی تصریح کرد: در صورتی که نتوانیم یک بازوی مؤثر برای آگاهی‌بخشی، مطالبه‌گری و انتقال محتوای رضایت‌بخش به مخاطب باشیم، ابتکار عمل خود را در سال‌های آینده به طور کامل از دست خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه باید نقش یک رابط دلسوز و همراه با مردم را طی کند و استانداردهای رسمی و حرفه‌ای خود را داشته باشد، افزود: به اندازه و به‌موقع عمل کردن در اطلاع‌رسانی، تلاش برای قرار گرفتن در جایگاه مطالبه‌گری مردمی و پل ارتباطی برای انتقال موضوعاتی که مورد مطالبه مردم بوده که به نتیجه رسیده و منجر به رضایت‌بخشی می‌شود از ویژگی‌هایی است که وجود آن در رسانه الزامی است.

کد خبر 678848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.