۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

با هدف ایجاد بستر معنوی و تربیتی ویژه نوجوانان صورت می‌گیرد؛

برگزاری «اردوی معنوی‌اسراء» در مجموعه تخت فولاد اصفهان

باهدف ایجاد پاتوق و بستر معنوی و تربیتی ویژه نوجوانان، ارتقا دانش و آگاهی مخاطب پیرامون تخت فولاد
برگزاری «اردوی معنوی‌اسراء» در مجموعه تخت فولاد اصفهان

مسئول فرهنگی مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت: «اردوی‌معنوی‌اسراء» ویژه نوجوانان با رویکرد شخصیت‌شناسی در تخت فولاد برگزار می‌شود.

سعید پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سوره اِسراء و یا بنی‌اسرائیل هفدهمین سوره و از سوره‌های‌مکی‌قرآن است که در جز ۱۵ قرآن جای‌دارد که نام‌گذاری این سوره به اسرا به معنای سیر و سفر شبانه و به مناسبت سخن گفتن از سفر شبانه پیامبر اسلام (ص)، از مسجدالحرام به بیت‌المقدس است.

وی بابیان اینکه نام «اردوی‌معنوی‌اسراء» برگرفته از این سوره‌مبارک است، افزود: این اردو به‌مدت چهار روز از تاریخ بیست و چهارم تا بیست و هفتم مردادماه سال‌جاری با حضور دانش‌آموزان پسر چهارده‌تا هجده‌ساله در بافت تاریخی تخت فولاد اصفهان برگزار خواهد شد.

مسئول فرهنگی مجموعه تخت فولاد اصفهان با اشاره به اینکه در هرروز یک‌گروه ۳۵ نفره از نوجوانان برنامه خواهند داشت، تصریح کرد: «اردوی‌معنوی‌اسراء» با رویکرد شخصیت‌شناسی در تخت فولاد، چالش کهکشان راه شیری، فوتبال‌گروهی، نجوم و رصد ستاره‌ها، نمایشگاه چراغ‌راهنما و برنامه‌های مناجات برگزار می‌شود.

برگزاری «اردوی معنوی‌اسراء» در مجموعه تخت فولاد اصفهان

وی ادامه داد: این برنامه باهدف ایجاد پاتوق و بستر معنوی و تربیتی ویژه نوجوانان، ارتقا دانش و آگاهی مخاطب پیرامون تخت فولاد و همدوشی، همگرایی و انسجام‌بخشی گروه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده است.

پرورش اضافه کرد: هویت‌بخشی، ارزش‌آفرینی و الگوسازی برای نوجوانان، رونق گردشگری معنوی و ایجاد تجربه خوشایند و خاطره‌انگیز از حضور در مجموعه تخت فولاد از دیگر اهداف اجرای «اردوی‌معنوی‌اسراء» است.

وی ادامه داد: پذیرش و اسکان شرکت‌کنندگان در باغ طوبی انجام می‌شود برنامه‌های این اردو در تکیه‌های مختلف ازجمله تکیه سیدالعراقین، تکیه میرفندرسکی، تکیه‌صاحب‌روضات و مسجدرکن‌الملک، اجرا خواهد شد.

مسئول فرهنگی مجموعه تخت فولاد اصفهان بابیان اینکه اجرای اردوهای معنوی اسرا، تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: در گام اول این رویداد با حضور نوجوانان‌پسر برگزار می‌شود و انشاالله در برنامه‌های آتی که در فصول مختلف سال اجرا می‌شود و حتی در ایام فعالیت مدارس، برای دانش آموزان دختر نیز برنامه‌هایی خواهیم‌داشت.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات‌بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند.

کد خبر 678832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.