افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم از کشاورزان/ رفع تداخل ۴۲ پلاک اراضی کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از رفع تداخل ۴۲ پلاک اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: امسال تاکنون بالغ بر چهار هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به سال زراعی گذشته سه برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر میرزایی امروز_ چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گلپایگان از لحاظ پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره رتبه برتر استان دارد.

وی از اصلاح نژاد دام سبک و سنگین در شهرستان خبر داد و گفت: در راستای بهبود تولیدات گیاهی با تلاش کارکنان جهاد کشاورزی، رتبه نخست استان در تولید محصول کلزا با ۱۶۵ تن را کسب کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه امسال تاکنون بالغ بر چهار هزار تن خرید تضمینی گندم خریداری شده است که نسبت به سال زراعی گذشته سه برابر افزایش داشت، گفت: تاکنون سه هزار تن گندم تولیدی شهرستان تحویل کارخانه آرد گلپایگان شد.

میرزایی از برداشت ۱۹۵ هزار تن محصول زراعی در شهرستان گلپایگان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری سطح کشت محصولات گلخانه‌ای هفت هکتار توسعه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اینکه محصولات گلخانه‌ای از قبیل فلفل دلمه‌ای، بادمجان، گوجه فرنگی و گوجه گیلاسی است که بیشترین تولیدات به کشورهای خارجی صادر می‌شود، گفت: امسال باغ الگویی از نوع درختان گردو و بادام در سطح ۱۲ هکتار کاشت شد.

میرزایی با بیان اینکه سه هزار و ۳۵ متر لوله‌گذازی آب چاه، مرمت و بازسازی ۱۱ رشته قنات، اجرای سیستم روش نوین آبیاری در سطح ۱۰۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی و مرمت و بازسازی چهار استخر ذخیره آب از اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری است، گفت: در سال جاری دو نفر کشاورز گلپایگانی به عنوان نمونه استانی و یک نفر به عنوان نمونه ملی معرفی شدند.

وی از ایجاد چهار صندوق مشاغل خرد زنان روستایی با همکاری جهاد کشاورزی و بانک کارآفرینی امید خبر داد و گفت: در بخش زراعت امسال ۱۷۰ هکتار محصول ذرت با روش آبیاری تیپ در شرکت سهامی زراعی کاشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از کاهش طرح تغییر کاربری غیرمجاز خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۳ واحد نانوایی شهرستان به تولید نان سبوس‌دار مشغول شدند.

وی از توسعه کشتارگاه زرین دام جهت بسته بندی گوشت گرم و سرد با ظرفیت ۶۰ تن خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در استانداری اصفهان انجام دادیم قرار است در زمینه سرمایه در گردش این کشتارگاه همکاری شود.

میرزایی از توسعه واحد پرورش شش هزار رأس دام شرکت سامان گلپایگان خبر داد و افزود: خوشبختانه در این واحد، سه هزار گوساله پرواربندی و شش هزار گوساله مولد پرورش داده می‌شود که نقش مهمی در تأمین گوشت قرمز منطقه غرب استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه در راستای سنددار شدن اراضی کشاورزی از ۶۵ پلاک تاکنون ۴۲ پلاک رفع تداخلات آن انجام شده است، افزود: گلپایگان در زمبنه رفع تداخلات اراضی کشاورزی سومین شهرستان استان است.


کد خبر 678800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.