احداث ۴۷۰ فضای آموزشی در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به نیازمندی‌های مدارس خوزستان و تلاش برای حذف مدارس سنگی، گفت: یک هزار و ۷۷۸ کلاس درس در قالب ۴۷۰ فضای آموزشی در خوزستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سعیدی‌پور امروز چهارشنبه_ هجدهم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۰ روز به بازگشایی مدارس مانده است، در تلاش هستیم مهر امسال با تلاش و همکاری خیران، بسیج، سپاه و دولت خدماتی شایسته ارائه دهیم، در حال حاضر ۴۱ هزار کلاس درس در پنج هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی وجود دارد که تنها ۶۶ درصد سالم هستند، از این تعداد ۳۶ درصد مقاوم، ۱۵ درصد مقاوم سازی شده و ۱۹ درصد هم باید تخریب شوند.

وی افزود: در استان یک هزار و ۸۳ کلاس درس نیازمند توجه ویژه و سیصد و ۴۲ کلاس نیز در حالت هشدار قرار دارند که باید با کلاس‌های ایمن جایگزین شوند، در برنامه توسعه‌ی هفتم این کلاس‌ها باید ساماندهی شوند، برای این کار یک هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه نیاز است این در حالی است تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: یک هزار و ۷۸۸ کلاس درس در قالب چهارصد و ۷۰ فضای آموزشی در حال احداث هستند از این میزان ۵۷ درصد در مناطق شهری و ۴۳ درصد در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند به طور کلی برای مهر امسال نیازمند ۴۸ هزار متر مربع فضای آموزشی دیگر هستیم که با اعتباری برابر ۴۶۰ میلیارد تومان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۶۱۴ کلاس درس تحویل داده و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۹۰۰ کلاس افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: سرانه آموزشی در کشور ۵.۲۳ و استان خوزستان ۴.۹۳ متر مربع است در تلاش هستیم با اقداماتی که انجام می‌دهیم سرانه استان را بیشتر میانگین کشور و به عدد ۵.۷ برسانیم.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه مناطق محروم و عشایری در اولویت احداث مدرسه هستند، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق پروژه‌هایی وجود داشت که بیش از ۱۰ سال نیمه‌تمام مانده بودند که ۴۶ مورد از آنها فعال شدند، دغدغه اصلی ما حذف مدارس سنگی است که غالباً در مناطق مسجد سلیمان، دزفول، ایذه و باغملک هستند که باید چهار هزار کلاس را ایمن کنیم برای این کار نیازمند یک عزم و همکاری ملی هستیم و با تلاش‌هایی که در حال انجام است امیدوارم اتفاقات بزرگی در استان رخ دهد.

وی توضیح داد: از اول مهرماه برنامه حذف مدارس خشت چین و بدون سیمان و کانکسی را داریم، ۱۶ مدرسه و ۳۳ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ شناسایی شده‌اند در حال حاضر جایگزینی این مدارس با مدارس نوساز پیشرفتی ۷۰ درصدی داشته و در تلاش هستیم نیمی از آنها را مهرماه افتتاح کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه با اشاره به جذب ۴۹۲ میلیارد تومان از خیرین مدرسه ساز افزود: یک از مطالبه‌ی خیرین مدرسه ساز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، علاوه بر آن در تلاش هستیم تا بخشی از هزینه‌های تکمیل این پروژه‌ها از طریق مولد سازی و فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش تأمین شود برای این کار ۳۰ ملک شناسایی شده و ۱۹ ملک در ویترین فروش قرار گرفته‌اند.

وی توضیح داد: برای تجهیز مدارس به ۳ هزار کولر نیاز است که تا کنون یک هزار کولر تهیه شده است علاوه بر آن کامپیوتر، اسکنر و هوشمندسازی ۲۰۰ کلاس هم در حال انجام است، همچنین در ۴۳۶ مدرسه باید آسفالت و ایزوگام انجام شود که در ۲۳۱ هزار متر مربع ایزوگام و در ۳۶ مدرسه در استان انجام شده است.

سعیدی‌پور اضافه کرد: یکی از رویکردهای سازمان نوسازی مداری کشور ساخت هنرستان است و هنرستان‌های دخترانه در صدر این برنامه هستند، برای ساخت و تجهیز ۱۰ هنرستان در کشور ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که یکی از آنها در خوزستان خواهد بود و امسال کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

کد خبر 678788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.