بیش از ۳۰۰ موکب در مرزها برپا می‌شود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امامزادگان و امنای موقوفات و همکاران اوقاف برای خدمتگذاری در مراسم اربعین پیش‌قدم هستند و بیش از ۳۰۰ موکب در مرزها برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در گردهمایی موکب‌داران اربعین که با عنوان "قدم‌های آسمانی" برگزار شد، اظهار کرد: اربعین سفر تحمل سختی‌ها است، موکب‌داران در این مدت استراحت نمی‌کنند تا بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند، زیرا معتقدند خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) وظیفه‌ای است که بر دوش آنها گذاشته شده است و باید این وظیفه را به محو احسن انجام داد.

وی افزود: امامزادگان و امنای موقوفات و همکاران اوقاف تمام برای خدمتگذاری در مراسم اربعین پیش‌قدم هستند و بیش از ۳۰۰ موکب در مرزها برپا می‌شود، همچنین از موکب‌داران درخواست داریم که اقدامات موردنیاز را با هماهنگی انجام دهند و اگر قرار است تجهیزات ارسال شود با دبیرخانه و ستاد اربعین ارتباط برقرار کنند تا برنامه‌ها آنطور که شایسته است پیش برود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مواکب از دهم ماه صفر خدمت ارائه می‌دهند و تا سه روز پس از اربعین نیز خدمات موکب‌ها به زائران اربعین ادامه دارد، بحث امنیتی و بهداشتی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای برنامه بدرقه زائران در امام‌زادگان در شهرهای مختلف فضاسازی می‌شود، اضافه کرد: همراهی و بدرقه زائران موجب می‌شود تا افرادی که از این سفر محروم شده‌ اند، از این فضا بهره‌مند شوند، برنامه جاماندگان در شهرها با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود و فضایی برای دلدادگان امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است تا جان و دل خود را با حال و هوای عتبات عالیات پیوند دهند.

کد خبر 678743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.