اختلاف چشمگیر هزینه سفرهای ریلی و هوایی در اروپا

بررسی‌ها بر انواع جابه‌جایی به منظور سفر در سراسر اروپا حاکی از آن است که تفاوت بسیار زیادی بین هزینه سفرهای ریلی و هوایی در این قاره وجود دارد، به طوری‌که برای مثال تهیه بلیت هواپیما ارزان‌تر از قیمت بلیت قطار است و حتی در بعضی از کشورها این اختلاف به دو برابر نیز می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی ۱۱۲ برنامه سفر در سراسر اروپا توسط گروهی از محققان حاکی از آن است که تفاوت بسیار زیادی بین هزینه سفرهای ریلی و هوایی کشورهای قاره وجود دارد که در این میان، اسپانیا با هزینه سفرهای ریلی معادل ۳.۹ برابر قیمت تهیه بلیت هواپیما بیشترین اختلاف را از آن خود کرده و پس از آن، بریتانیا جایگاه دوم را از این نظر به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، سفر از طریق هواپیما در فرانسه و بلژیک ۲.۶ برابر مقرون‌به‌صرفه‌تر از تردد به وسیله قطارهای کشور است که نرخ تفاوت هزینه خرید بلیت هواپیما نسبت به قطار در کشورهای ایتالیا (۲.۵ برابر)، سوئیس (۱.۷ برابر)، آلمان (۱.۵ برابر)، نروژ (۱.۴ برابر و سوئد (۱.۳ برابر) کمتر است.

نتیجه گزارش انجام شده همچنین نشان داده که از ۱۱۲ برنامه سفر مورد بررسی شده در ۷۹ مورد از آن‌ها تهیه بلیت هواپیما ارزان‌تر از قیمت بلیت قطار است و حتی در بعضی از کشورها این اختلاف به دو برابر نیز می‌رسد. جالب است بدانید که به علت هزینه پایین تهیه بلیت هواپیما در کشورهای اروپایی بسیاری از مردم مایل به عبور و مرور از این طریق هستند و این در حالی است که حمل‌ونقل هوایی ۸۰ درصد بیشتر از تردد از طریق قطارها به محیط زیست لطمه وارد می‌کند.

در میان برنامه‌های سفر مورد بررسی قرار گرفته توسط محققان، تنها در ۲۳ مسیر از ۱۱۲ مورد هزینه تهیه بلیت قطار کمتر از قیمت بلیت هواپیما است که در میان آن‌ها نیز لهستان مقرون به‌صرفه‌ترین هزینه تردد ریلی را از آن خود کرده است. بالاترین قیمت پرواز مربوط به سفر بارسلونا-لندن است و جالب این‌که هزینه تهیه بلیت قطار در این مسیر حتی به ۳۰ برابر سفر از طریق هواپیما می‌رسد.

به‌طور کلی، هزینه تهیه بلیت قطار در کشورهای فرانسه، بلژیک و بریتانیا از هزینه خرید بلیت هواپیما بالاتر است، در حالی که مسافران اروپای مرکزی می‌توانند با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری با قطارها سفر کنند.

کد خبر 678713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.