حمایت از اقشار نیازمند با ابتکار «کافه‌های تعمیر شهری»

گروهی از شهروندان کنت در انگلستان کافه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آنجا به تعمیر وسایل قدیمی خود و دیگران می‌پردازند و آن‌ها را در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهند. کارشناسان این کافه‌ها را اغلب سالمندان بازنشسته تشکیل می‌دهند که برای حضور در اجتماع، در این مراکز خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان کنت انگلستان مراکزی به نام «کافه تعمیر» را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن‌ها وسایل کهنه نوسازی می‌شود و به طور رایگان در اختیار شهروندان نیازمند قرار می‌گیرد. مبتکران این طرح هدف خود را از این اقدام نه‌تنها کمک به افراد نیازمند مالی شهر معرفی کرداند بلکه بر این باورند که دور انداختن وسایلی که قابلیت تعمیر و استفاده دوباره را دارد، کاری بسیار ناپسند به‌حساب می‌آید. هر کافه تعمیرات متفاوتی را شامل می‌شود؛ در بعضی کالاهای الکتریکی یا مکانیکی تعمیر می‌شود و در بعضی دیگر پوشاک و منسوجات.

این کافه‌ها علاوه بر حمایت مالی از اقشار آسیب‌دیده جامعه، می‌تواند افراد بازنشسته و به‌ویژه سالمندانی را که با وجود تجربه، خانه‌نشین شده‌اند، از نظر روحی سرزنده کند چراکه احساس مفید بودن و استقلال را برایشان به ارمغان می‌آورد و آن‌ها را از انزوا نجات می‌دهد.

حمایت از اقشار نیازمند با ابتکار کافه‌های تعمیر شهری

عملکرد کافه‌های تعمیر

کافه‌های تعمیر به مکان‌هایی اشاره دارد که در آن‌ها، ساکنان منطقه میزبان در یک جنبش بشردوستانه و به طور داوطلبانه گرد هم می‌آیند و به تعمیر وسایل قدیمی می‌پردازند تا آن‌ها را رایگان در اختیار هم‌شهری‌های نیازمند خود قرار دهند. این مفهوم برای اولین بار توسط یکی از افراد خیر اهل آمستردام در هلند و در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت و پس از آن، طرفداران بی‌شماری را از سراسر جهان به اعمال اقدامات مشابه سوق داد. در این میان کشورهای بلژیک، آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد کافه‌های تعمیر را در خود جا داده است و روزانه تعداد بی‌شماری وسیله سالم و قابل استفاده در آن‌ها در اختیار شهروندان کم‌بضاعت قرار می‌گیرد.

از آن‌جا که راه‌اندازی چنین کافه‌هایی نیاز به گذراندن مراحل قانونی خاصی برای گرفتن مجوز ندارد، همواره بر تعداد افراد بشردوستی در سراسر جهان افزوده می‌شود که از یک فضای بدون استفاده برای راه‌اندازی کافه‌های تعمیر با هدف خدمت به هم‌شهری‌های نیازمند خود اقدام می‌کنند.

حمایت از اقشار نیازمند با ابتکار کافه‌های تعمیر شهری

کد خبر 678693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.