پنل‌های خورشیدی ناجی بحران کمبود انرژی در اروپا

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش قابل‌ توجه تولید نیروی خورشیدی در اروپا نقش مهمی در به حداقل رساندن کمبود انرژی طی امواج شدید گرمایی ایفا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش بی‌سابقه دما در جهان فشارهای بسیاری را به سیستم‌های تولید انرژی وارد کرده و این در حالی است که نیروی خورشیدی قابلیت حل این بحران را دارد. طی چند هفته گذشته دمای هوای سراسر جهان به‌طور غیرقابل تحملی افزایش پیدا کرده است و همین امر نیاز به استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده را به بخشی ضروری از زندگی مردم تبدیل کرده است. به همین دلیل، مصرف الکتریسیته به‌طور قابل‌توجهی رو به افزایش گذاشته و بسیاری از کشورهای جهان را با مشکل تأمین نیرو مواجه کرده است. البته مدیران در بسیاری از نقاط دنیا، به‌ویژه شهرهای اروپایی نیز عزم خود را جزم کرده‌اند تا از انرژی خورشیدی برای رفع کمبود نیرو بهره بگیرند، به‌خصوص مشکل کمبود الکتریسیته ناشی از امواج گرمایی را برطرف کنند.

پنل‌های خورشیدی ناجی بحران کمبود انرژی در اروپا

کشورهای جهان با بیشترین بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای حل بحران گرما

اسپانیا و یونان در لیست کشورهایی از جهان با بیشترین بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر ناشی از پنل‌های خورشیدی به‌شمار می‌رود که مدیران آن‌ها به دنبال افزایش بی‌سابقه هزینه انرژی در سال گذشته در پی شرایط به وجود آمده میان اوکراین و روسیه عزم خود را برای تضمین تأمین گرما از طریق خورشید جزم کرده و توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در اجرای پروژه‌های مربوطه به ارمغان بیاورند.

اسپانیا در سال گذشته ظرفیت پنل‌های خورشیدی خود را تا ۴.۵ گیگاوات افزایش داد که به دنبال این اقدام، جولای سال گذشته عنوان خورشیدی‌ترین ماه سال تاریخ کشور را از آن خود کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در جولای سال جاری نیز ۲۴ درصد از انرژی مورد نیاز سراسر اسپانیا از نیروی خورشیدی تأمین شد، در حالی که انرژی تولید شده از این طریق در جولای سال گذشته از ۱۶ درصد تجاوز نکرد.

پنل‌های خورشیدی ناجی بحران کمبود انرژی در اروپا

بدیهی است که انرژی خورشیدی به‌تنهایی نمی‌تواند بحران کمبود نیرو را در جهان جبران کند، چرا که افزایش دمای زمین به کمبود آب و حتی وقوع سایر بحران‌هایی نظیر آتش‌سوزی در مناطق مختلف جهان منجر می‌شود و همین امر به‌طور پیوسته کمبود انرژی را تشدید خواهد کرد. به عنوان مثال، وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در آتن، پایتخت یونان، به علت تغییرات اقلیمی لطمه‌هایی جدی را به شبکه برق این شهر وارد کرده است، به‌طوری که تنها نصب پنل‌های خورشیدی نمی‌تواند بحران کمبود الکتریسیته در آن را به‌طور کامل جبران کند، با این حال می‌تواند تا حد زیادی اثربخش باشد.

کد خبر 678671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.