پیش‌ثبت‌نام ۷۸۲ داوطلب در استان اصفهان برای انتخابات مجلس دوازدهم

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۱۰۸ نفر از این تعداد دارای مدرک دکتری، ۲۶ نفر دارای مدرک حوزوی، ۵۳۶ نفر کارشناسی ارشد و سایر افراد متقاضی، دارای مدارک معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا ساعت ۱۸ روز گذشته، هفدهم مرداد، در مجموع ۷۸۲ نفر پیش‌ثبت‌نام خود در سامانه مربوطه را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در روز نخست پیش‌ثبت‌نام، ۴۲۹ نفر و روز گذشته ۳۵۳ نفر ثبت‌نام کردند؛ در مجموعه ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان این تعداد به تناسب تقسیم شدند و پیش‌ثبت‌نام داشتند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در این مدت ۶۷۱ نفر مرد و ۱۱۱ نفر زن ثبت‌نام کردند. ۱۰ نفر مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند.

وی افزود: ۱۰۸ نفر از این تعداد دارای مدرک دکتری، ۲۶ نفر دارای مدرک حوزوی، ۵۳۶ نفر کارشناسی ارشد و سایر افراد متقاضی دارای مدارک معادل کارشناسی ارشد هستند.

به گفته سلیمانی، این اطلاعات خود اظهاری است و برای نهایی شدن، باید بررسی و استعلام شود. مرحله راستی‌آزمایی تا یک ماه قبل از ثبت‌نام اصلی طول می‌کشد و همه دستگاه‌هایی که متولی هستند مدارک افراد را بررسی و به وزارت کشور اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه شش دستگاه مرجع رسیدگی و اعلام نظر به وزارت کشور هستند، افزود: این نهادها بسته به تناسب نوع موضوع اعلام نظر می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اداره ثبت احوال موضوع تابعیت و ایرانی‌الاصل بودن همچنین محدوده سنی ۳۰ تا ۷۵ سال را بررسی و اعلام می‌کند. وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه به تناسب نوع مدرک، مدارک تحصیلی افراد و تأیید اصالت مدرک را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد متقاضی مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات باشند، سازمان امور استخدامی صحت‌سنجی می‌کند، همچنین درباره همه افراد از لحاظ قضائی و کیفری از دادستانی کل کشور نظرخواهی خواهد شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: موضوع معافیت و پایان خدمت از نیروی انتظامی استعلام می‌شود و وزارت امور خارجه هم در رابطه با اینکه فرد تابعیت و اقامت دائم کشوری دیگری دارد یا ندارد، اعلام نظر می‌کند.

به گفته وی، در قانون ذکر شده تا یک ماه قبل از ثبت‌نام باید این دستگاه‌ها نتایج بررسی خود را اعلام کنند تا اگر نقص یا مشکلی وجود دارد، از متقاضی بخواهند رفع نقص کند و توضیح دهد.

کد خبر 678670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.