سود پتروشیمی زاگرس کاهش پیدا کرد

شرکت پتروشیمی زاگراس در سه ماهه ۱۴۰۲، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه غیرعملیاتی شناسایی کرده و به سود هزار میلیارد تومان دست پیدا کرده است. سود به ازای هر برگه سهم برابر با ۴۱۸ تومان بوده که نسبت به سه ماهه سال ۱۴۰۱ افت هشت درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت پتروشیمی زاگرس دارای قیمت ۱۲ هزار ۸۰۰ تومانی است و با پی بر ای ۱۰ واحد معامله می‌شود، سود چهار فصل اخیر این سهم نیز برابر با ۱,۲۰۰ تومان بوده است، پی بر ای این گروه برابر با ۱۰ واحد است و سهام این شرکت در محدوده تعادلی پی بر ای معامله می‌شود.

پتروشیمی زاگرس در گزارش سه ماهه خود، به درآمد ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت چهار درصدی داشته است. بهای تمام شده نیز با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده و به ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد رسیده، بنابراین سود ناخالص برابر با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

هزینه‌های فروش و اداری نیز برابر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و سود عملیاتی شرکت به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه غیرعملیاتی شناسایی کرده است و به سود هزار میلیارد تومان رسیده است. سود به ازای هر برگه سهم برابر با ۴۱۸ تومان بوده که نسبت به سه ماهه سال ۱۴۰۱ افت هشت درصدی داشته است، سرمایه ثبت شده این شرکت برابر با ۲۴۰ میلیارد تومان است.

لغو افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نه‌تنها منجر به حفظ مزیت اقتصادی ایران در بازارهای جهانی در محصولات پتروشیمی، بلکه منجر به بازگشت روند صعودی به بازار سرمایه می‌شود.

کد خبر 678664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.