مدعیان قهرمانی چگونه پا به لیگ بیست‌وسوم گذاشتند؟

بدون تردید یکی از حساس‌ترین مسابقات فوتبال هفته اول، جدال شاگردان مورایس و خمز خواهد بود، چراکه هر دو تیم با هدف کسب عنوان قهرمانی دست به جذب بازیکنان تاثیرگذار زدند؛ از سوی مقابل نیز پرسپولیس هم برای دفاع از عنوان قهرمانی خود پابه‌پای سایر رقبا در تابستان پیش‌فصل جلو رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان از امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ آغاز خواهد شد و تیم‌های لیگ برتری پس از یک هفته تأخیر به مصاف رقبای خود خواهند رفت؛ بدون تردید یکی از حساس‌ترین مسابقات این هفته جدال شاگردان مورایس و خمز خواهد بود، چراکه هر دو تیم با هدف کسب عنوان قهرمانی دست به جذب بازیکنان تأثیر گذار زدند؛ در سوی مقابل نیز پرسپولیس هم برای دفاع از عنوان قهرمانی خود پابه‌پای سایر رقبا در تابستان پیش فصل جلو رفت و در بین مدعیان شاید بتوان گفت استقلال عملکرد ضعیف‌تری را از خود ارائه داد؛ در خصوص وضعیت کلی‌تیم‌های لیگ برتری و رقابت‌های هفته اول گفت‌وگویی را حسن اشجاری و فراز فاطمی پیشکسوتان فوتبال ایران داشته‌ایم که مشروح در ادامه می‌خوانید.

بی‌توجهی به استقلال کاملاً مشهود است

حسن اشجاری، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملکرد سرخابی‌ها در نقل و انتقالات اظهار کرد: پرسپولیس علاوه بر اینکه توانست نفرات خود را حفظ کند، مهره‌های تأثیرگذاری را در اختیار گرفت و روند خوبی را طی کرد، اما اعتقاد دارم که فعالیت قرمزپوشان در حد تیم‌های حرفه‌ای نبود؛ استقلال نیز عملکرد بسیار ضعیفی داشت و مشخص است که هر کس در رأس کار قرار دارد نسبت به این تیم کاملاً بی‌توجه است.

وی با اشاره به روند طلایی‌پوشان گفت: سپاهان فصل گذشته کیفیت خوبی از خود ارائه داد و با وجود اینکه مورایس نتوانست قهرمانی را برای این تیم کسب کند، در نقل و انتقالات عملکرد مطلوبی داشت و بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی را جذب کرد؛ تراکتور نیز در نقل‌وانتقالات در رتبه اول قرار دارد و طلایی‌پوشان برای جدال با این تیم کار دشواری پیش رو خواهند داشت؛ در واقع این رقابت یکی از فینال‌های لیگ است.

مدعیان قهرمانی چگونه پا به لیگ بیست‌وسوم گذاشتند؟

ذوب‌آهن در این فصل به دنبال ارتقای جایگاه خود خواهد بود

اشجاری پیرامون وضعیت گاندوها در فصل پیش رو تصریح کرد: ذوب‌آهن در فصل پیش رو با توجه به حضور محمد ربیعی و بازیکنانی که جذب کرده است، وضعیت متفاوت‌تری خواهد داشت و فکر می‌کنم نسبت به چند سال گذشته عملکرد بهتری ارائه می‌دهد، چراکه محمد ربیعی به دنبال فوتبال بازی کردن است و این ارتقای بودجه نشان می‌دهد آن‌ها به دنبال جایگاه‌های بهتر هستند؛ بازی سبزپوشان برابر ملوان دشوار است، چراکه مهدی تارتار انگیزه فراوانی برای این رقابت دارد.

وی در خصوص استقلال و پیش‌بینی مسیر شاگردان نکونام افزود: وضعیت آبی‌پوشان بحرانی است و اگر دقت کنید سرمربی این تیم تمرکز کافی را ندارد، چراکه خواسته‌های وی برآورده نشده است و پیش‌بینی می‌کنم که جواد نکونام در میانه راه استقلال را رها کند؛ با اینکه سطح فنی نکونام بالا است و با همین تیم هم می‌تواند موفق شود اما با این شرایط در نهایت آبی‌ها بتوانند جایگاه مناسبی در جدول کسب کنند و تا اینجا شرایط قهرمانی را ندارند؛ امیدوارم نگاه به این تیم، همچون سایر رقبا باشد و یک دیدگاه عادلانه وجود داشته باشد؛ قوانین جدید سازمان لیگ تنها کیفیت فوتبال را کاهش می‌دهد.

نمایندگان تبریز و اصفهان در این فصل قهرمانی می‌خواهند

در ادامه فراز فاطمی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت نقل‌وانتقالات سرخابی‌های پایتخت اظهار کرد: فکر می‌کنم پرسپولیس در نقل و انتقالات موفق عمل کرد و بر اساس نیازهای خود بازیکن جذب کرد؛ شاگردان گل‌محمدی امسال کار دشواری پیش رو خواهند داشت، چراکه باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند؛ برخلاف قرمزپوشان، استقلال در نقل‌وانتقالات ضعیف عمل کرد و علاوه بر اینکه بازیکنان تأثیرگذاری را جذب نکرد، ستاره‌های این‌تیم همچون قایدی و محبی جدا شدند و امیدوارم در فرصت باقی‌مانده این تیم تقویت شود.

وی با اشاره به عملکرد شاگردان مورایس و تراکتور نیز گفت: سپاهان عملکرد قابل قبولی ارائه داد و با در اختیار گرفتن بازیکنان ملی‌پوش امسال می‌تواند در کورس قهرمانی قرار گیرد؛ تراکتور نیز مهره‌های بسیار خوبی در اختیار دارد و خمز سال گذشته توانایی‌های خود را نشان داد؛ به احتمال فراوان این تیم جزو مدعیان قهرمانی خواهد بود.

مدعیان قهرمانی چگونه پا به لیگ بیست‌وسوم گذاشتند؟

استقلال در آبادان کار دشواری خواهد داشت

فاطمی پیرامون جدال استقلال و صنعت نفت آبادان ادامه داد: برای استقلال بازی در آبادان دشوار است و اگر شاگردان نکونام از این جدال سه امتیاز را بگیرند در ادامه کار آسان‌تری‌تری خواهند داشت؛ پرسپولیس نیز در ورزشگاه خانگی خود بازی می‌کند و با توجه به اینکه قرمزپوشان می‌خواهند اقتدار خود را نشان دهند، یک رقابت جذاب خواهد بود.

وی در تشریح حساسیت جدال تی‌تی‌های تبریز و طوفان زرد آسیا افزود: به نظرم رقابت سپاهان و تراکتور جذاب و حساس‌ترین بازی هفته اول است، چراکه هر دو تیم علاوه بر مهره‌های بسیار خوب، کادر فنی با تجربه‌ای را هم در اختیار دارند.

ذوب‌آهن یک تیم ریشه‌دار است

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه عملکرد نمایندگان ایران در آسیا چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: پرسپولیس، تراکتور و سپاهان برای لیگ قهرمانان آسیا خود را خوب تقویت کرده‌اند و نساجی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته است؛ فکر می‌کنم امسال نمایندگان ما در آسیا نتایج خوبی کسب کنند.

وی با تاکید بر عملکرد ضعیف آبی‌پوشان در پیش فصل لیگ بیست‌وسوم ادامه داد: واقعیت این است که استقلال در تابستان پیش‌فصل وضعیت خوبی نداشت و حواشی فراوانی را تجربه کرد اما یک شروع خوب می‌تواند روند آبی‌ها را بهتر کند؛ به طور کلی استقلال کار دشواری دارد، چراکه رقبای این تیم خود را تقویت کرده‌اند.

فاطمی با اشاره به وضعیت ذوب‌آهن خاطر شأن کرد: ذوب‌آهن یک تیم اصیل و ریشه‌دار است؛ سبزپوشان بسیار بی‌حاشیه هستند، اما چند سالی است که در رده‌های مناسب جدول قرار ندارند. توقع از این تیم بسیار است و فوتبال‌دوستان اصفهان می‌خواهند این تیم در فصل پیش‌رو جایگاه اصلی خود را پیدا کند و فکر می‌کنم با حضور محمد ربیعی چنین اتفاقی رخ دهد.

مدعیان قهرمانی چگونه پا به لیگ بیست‌وسوم گذاشتند؟

کد خبر 678643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.