ظهور شبکه‌های اجتماعی سختی کار خبر را دوچندان کرده است

استاندار زنجان با بیان اینکه فضای مجازی باعث سطحی‌نگری انسان‌ها شده است، گفت: خبرنگاران باید به گونه‌ای کار کنند که انسان‌ها آگاه‌تر شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی، شامگاه_ سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در آئین پاسداشت روز خبرنگار با بیان اینکه مدیران نقد را با جان و دل بپذیرند، اظهار کرد: لازم است تا نقد، مستدل و منصفانه باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در میان مردم هستند، افزود: آنها به راحتی می‌توانند مشکلات را به مسئولان منتقل کنند، همه ما دل در گرو پیشرفت و آبادانی کشور داریم و خبرنگاران در کنار اطلاع‌رسانی و نقد منصفانه، گاهی از مدیرانی هم که خدمتگزار هستند تقدیر کنند.

استاندار زنجان با اشاره به سختی کار خبرنگاری اظهار کرد: خبرنگاری حرفه سختی است ولی جایگاه و ارزش بالایی دارد؛ با ظهور شبکه‌های اجتماعی سختی کار خبر بیشتر شده است، فضای مجازی موجب کاهش تمرکز و سطحی شدن انسان‌ها شده است بنابراین خبرنگاران باید به گونه‌ای کار کنند که انسان‌ها آگاه‌تر شوند.

وی به انتظار دولت از خبرنگاران هم اشاره کرد و گفت: دولت انتظار دارد وقتی به سراغ مدیران می‌روند توجه کنند که آیا نگاه جامع در حوزه چهارچوب استان دارد و یا تسلط به مجموعه حوزه خود دارد؛ در استان زنجان خبرنگاران و نویسندگان فرهیخته‌ای داریم که به رشد استان کمک می‌کنند.

امراله حسنی نیز در این جلسه با بیان اینکه هنر نوشتن و قلم زدن از جایگاه بالایی در مقایسه با دیگر هنرها برخوردار است، گفت: در طول تاریخ قلم نویسندگان آثار خلق کرده‌اند که ماندگار شده است.

وی به رشد خوب استان زنجان در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت کیفیت آثار این دوره از جشنواره نسبت به سنوات گذشته بالاتر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: به منظور ارتقا سواد رسانه‌ای در استان دوره‌های آموزشی را کلید زده‌ایم و از طریق راه و شهرسازی پیگیر مسکن خبرنگاران هستیم و در حوزه استانی مسکن مهر نیز قرار است زمینی برای مسکن خبرنگاران اختصاص دهد.

صمد یوسفی اصل هم در این جلسه با تشریح مبحث اقتصاد و رسانه اظهار کرد: حلقه مفقود اقتصاد و رسانه کجاست و چرا به لحاظ فراوانی تعداد رسانه‌های اقتصادی حاکم است.

وی با بیان اینکه ارتقا سواد اقتصادی رسانه‌ها را لازم عنوان کرد و افزود: به همین منظور با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره آموزشی میان‌مدت برای رسانه‌ها برگزار خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه نگاه اقتصادی یک رسانه موجب پایداری آن رسانه خواهد بود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی جشنواره اقتصاد و رسانه را منتشر کرده است و بنا داریم این کار را در سطح منطقه‌ای و کشوری استمرار دهیم.

یوسف ناصر، رئیس خانه مطبوعات استان زنجان نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری استان زنجان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حال برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه ۳۶۸ اثر رسیده به خانه مطبوعات داوری شد، افزود: داوری آثار توسط پنج تن از اساتید مجرب حوزه رسانه انجام شد.

کد خبر 678623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.