۵۰ تقاطع کلیدی اصفهان به برق اضطراری مجهز شد

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۱۰۰ تقاطع مهم در سطح شهر اصفهان شناسایی و در مرحله نخست، ۵۰ تقاطع مجهز به دستگاه برق اضطراری شده است که عملکرد این دستگاه شبیه دستگاه کنترلر فرماندهی تقاطع است، با این تفاوت که این تجهیز با برق شهر کار نمی‌کند و از برق DC استفاده خواهد کرد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تقاطع‌ها یکی از المان‌های مهم معابر شهری است و نقش بسیار مهمی در کنترل ترافیک شهر دارد.

وی با بیان اینکه تقاطع‌ها به‌طور معمول به وسیله دستگاه‌هایی به‌نام کنترلر تجهیز می‌شود، افزود: زمان‌دهی و فرمان‌دهی این تقاطع‌ها توسط این دستگاه‌ها در سطح شهر انجام می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتفاقی که طی سال‌های اخیر رخ می‌داد، قطعی برق بود که طی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و از طریق هماهنگی با پلیس راهور، ۱۰۰ تقاطع مهم در سطح شهر و مناطق پانزده‌گانه شناسایی و در مرحله نخست، ۵۰ تقاطع مجهز به دستگاه برق اضطراری شده است که این دستگاه نیز شبیه دستگاه کنترلر است و با برق شهر کار نمی‌کند و از برق DC استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا مصرف برق از حدود ۴۹۰ وات به ۱۳۰ وات کاهش پیدا می‌کند، یعنی حدود ۷۰ درصد کاهش در مصرف برق کنترل تقاطع خواهیم داشت.

کریمی خاطرنشان کرد: این ۵۰ تقاطع تجهیز شده به دستگاه برق اضطراری تنها معطوف به مناطق مرکزی شهر نیست و در تمام مناطق، تقاطع‌های مهم آن شناسایی شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مقرر و برنامه‌ریزی شده است که ۱۰ تقاطع دیگر نیز به دستگاه یوپی‌اس و ۱۰ تقاطع دیگر نیز ظرف دو ماه آینده مجهز به برق اضطراری خواهد شد.

وی ادامه داد: با این روند توسعه، طی دو ماه آینده، نزدیک به ۷۰ تقاطع، مجهز به برق اضطراری خواهد شد.

کد خبر 678605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.