سامانه مکانیزه هواشناسی تیران و کرون راه‌اندازی می‌شود

فرماندار تیران و کرون از راه‌اندازی دو سامانه مکانیزه هواشناسی در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۴۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی‌کیا امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در جلسه مشترک با مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در محل فرمانداری تیران و کرون اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه مکانیزه هواشناسی از خواسته‌های مردم این منطقه به‌ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی افزود: بخش خصوصی در حوزه کشاورزی به وجود این سامانه برای کسب داده‌ها در مدیریت منابع انرژی بسیار نیاز دارد که نبود این اطلاعات منجر به خسارت در اثر کاهش دمای هوا می‌شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تعامل دو جانبه میان مدیریت شهرستان و اداره کل هواشناسی برای احداث این دو ایستگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: ۴۲ میلیارد ریال هزینه خرید این دستگاه‌ها بوده است که سازمان هواشناسی منابع آن را تأمین و زیرساخت و زمین آن توسط مدیریت شهرستان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا نیمه سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم و منفعت آن به بخش کشاورزی، مدیریت بحران و سایر حوزه‌های مورد نیاز برسد.

محمدی‌کیا با بیان اینکه در گذشته دستگاه‌های سنتی وجود داشته است، اضافه کرد: این تجهیزات برای نیاز امروز پاسخگو نیست و با بروزرسانی این امکانات شاهد استفاده چندجانبه و دسترسی آسان به داده‌ها خواهیم بود. وجود سامانه‌های هواشناسی برای پیشگیری از تحمیل خسارت به بخش‌های مختلف و مدیریت راه‌ها مهم است.

احداث سریع ایستگاه‌ها وابسته به تأمین بودجه است

حمیدرضا خورشیدی نیز در ادامه این نشست همکاری مدیریت شهرستان در راه‌اندازی ایستگاه‌ها را مهم خواند و اظهار کرد: طولانی بودن زمان راه‌اندازی این دو ایستگاه به دلیل افزایش زمان برای تحقق بودجه است.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای احداث سریع‌تر این ایستگاه‌ها به‌کار می‌گیریم، اما تحقق آن مستلزم تأمین بودجه است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: داده‌های هواشناسی در بسیاری از حوزه‌ها کاربردی بوده و به تحلیل آمار برای مدیریت مصرف انرژی کمک می‌کند.

کد خبر 678590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.