مراکز و مراجع قضایی استان فارس تجهیز می‌شود

تصویب مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان فارس تا پایان سال مالی جاری در شورای قضایی استان فارس با حضور رئیس قوه قضائیه انجام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای قضائی استان فارس با اشاره به نیازهای دادگستری استان فارس در زمینه تأمین کادر اداری و قضائی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجموعه قضائی استان فارس نیازمند نیروی کارمند است، مقرر شد ۳۵۰ نیروی کارمند طی سال جاری در دستگاه قضائی این استان شروع به فعالیت کنند.

وی افزود: روند تزریق این نیروها به مجموعه قضائی استان فارس از ابتدای سال جاری آغاز شده است و تلاش خواهد شد نیازهای این مجموعه در زمینه تأمین کادر قضائی نیز برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدیدهای خود از کارخانه‌های روغن نباتی شیراز و صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات اثربخش مجموعه قضائی استان فارس و عملکرد مؤثر دولت، بخش‌هایی از مشکلات این دو کارخانه رفع و روند تولید در آن‌ها احیا شده است، اما همچنان این دو کارخانه با مشکلاتی روبه‌رو است و ما در دستگاه قضائی برای حل مشکلات و مسائل این بنگاه‌های تولیدی تلاش می‌کنیم.

در این جلسه حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز از حدنگاری ۹۹.۷ درصدی اراضی منابع طبیعی و ۴۲.۳ درصدی اراضی کشاورزی استان فارس خبر داد و تصریح کرد: تهیه و تولید نقشه ۹۶۲ روستای این استان به مساحت بیش از ۲۱ هزار هکتار و حدنگاری ۳۶ درصدی اراضی راه و شهرسازی این استان به مساحت ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار، از دیگر اقدامات ثبتی صورت گرفته در فارس محسوب می‌شود.

وی از صدور سند مالکیت حد نگاری آرامگاه سعدی، مستندسازی و صدور ۱۳۲ فقره سند مالکیت متعلق به موقوفه نمازی به مساحت ۲۲۲ هکتار، صدور ۳۰ فقره سند مالکیت متعلق به دانشگاه شیراز و صدور بیش از صدها جلد سند مالکیت متعلق به آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز با اشاره به بازدید خود از وضعیت ایست بازرسی قطرویه، از تردد روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو به‌ویژه ۸۰۰ خودروی سنگین در این ایست بازرسی و ایجاد صف‌های طولانی خودروها که موجب معطل شدن مردم و مسافران می‌شود خبر داد و گفت: در حالی که دو سال گذشته و در جریان سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان فارس مقرر شده بود یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در ایست بازرسی قطرویه تعبیه شود، اما این اتفاق رخ نداد و در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری، مقرر شد یک دستگاه ایکس‌ری خودرویی در این ایست بازرسی تعبیه شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه همچنین رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در ۱۲۶ نقطه محروم و بدون دفاتر خدمات قضائی، طرح خدمات جهادی قضائی به صورت رایگان ارائه می‌شود و ۱۴ درصد پرونده‌های قضائی استان فارس به صورت تمام‌الکترونیک است.

کد خبر 678539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.