اقامت رایگان گردشگران رانده شده بر اثر آتش‌سوزی در یونان

دولت یونان ادعا کرده است گردشگرانی که به‌خاطر آتش‌سوزی جزیره رودس را ترک کردند، می‌توانند در فصل‌های آینده به مدت یک هفته به‌طور رایگان در آن استقرار گزینند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به تازگی وقوع یک آتش‌سوزی بسیار مهیب در جزیره رودس یونان به تخلیه آن از هزاران نفر (حدود ۲۰ هزار نفر) منجر شد که در این میان، بسیاری از افراد را گردشگرانی از سراسر دنیا تشکیل می‌داد. محققان علت وقوع این رویداد عظیم را تغییرات اقلیمی دانسته‌اند که پیش از این نیز به وقوع آتش‌سوزی‌های مشابه در نقاط مختلف دنیا نظیر کانادا منجر شده بود.

دولت یونان برای جبران وضعیت به وجود آمده، به‌ویژه تخلیه جزیره از گردشگران ادعا کرده است که در فصول آینده زمینه را برای حضور افرادی که طی رویداد نام‌برده از منطقه بیرون برده شدند، به مدت یک هفته و بهره‌مندی کاملاً رایگان از خدمات را فراهم خواهد آورد. مدیران ادعا کرده‌اند مسافرانی که به واسطه آتش‌سوزی مدت زمان کوتاه‌تری را در جزیره سپری کردند می‌توانند برای گذراندن یک هفته رایگان سفر به این جزیره در بهار آینده همچنین پاییز سال بعد اقدام کنند.

اقامت رایگان گردشگران رانده شده بر اثر آتش‌سوزی در یونان

دولت یونان در نظر دارد تا زمان وعده داده شده، بهبود قابل‌توجهی را در طبیعت از دست رفته جزیره رودس به وجود بیاورد، به این امید که لذت سفر را برای گردشگران دوچندان کند. البته تاکنون از جزئیات طرح رایگان‌سازی استقرار در جزیره و امکاناتی که قرار است در اختیار گردشگران قرار گیرد، سخنی به میان نیامده است، با این حال مدیران مدعی شده‌اند شرایط بسیار مطلوبی را برای این افراد فراهم خواهند آورد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که نحوه تردد مسافران به جزیره نیز رایگان می‌شود یا گردشگران موظف به پرداخت هزینه بلیت هواپیما خواهند بود.

جزیره رودس یکی از توریست‌پذیرترین مناطق یونان به‌شمار می‌رود که همه‌ساله سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم جهان به این منطقه سفر کردند که این امر در رونق گردشگری آن نقش مهمی ایفا کرد و به همین دلیل، مدیران در نظر دارند با جبران وضعیت به‌وجود آمده برای مسافران طی آتش‌سوزی ناشی از تغییرات اقلیمی، جایگاه رودس را در صنعت گردشگری کشور حفظ کنند.

کد خبر 678528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.