واگذاری ۵ هزار فقره سند رسمی املاک شهرستان بختگان

آیین واگذاری پنج هزار فقره سند رسمی املاک شهرستان بختگان در استان فارس با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از از مرکز رسانه قوه قضائیه، تعدادی از اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در مراسمی به صورت نمادین توسط رئیس قوه قضائیه به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جریان برگزاری این آیین با بیان اینکه عزم قوای سه‌گانه برای رفع مشکلات مردم جزم است، اظهار کرد: مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنند، عمل کنند و نباید در عمل به وعده‌های ما تأخیر وجود داشته باشد.

وی در این مراسم خطاب به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: امید است در موعد مقرر، همه اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک به دست صاحبان آن‌ها برسد.

در ادامه این آیین حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: شهر آباده طشک در مرکز شهرستان بختگان با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر و با وسعت ۳۰۰ هکتار از شهرهای مهم استان فارس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم این منطقه تا امروز به دلیل تشخیص نادرست اراضی ملی و مستثنیات طی سال‌های گذشته از دریافت سند مالکیت محروم بوده‌اند و نقل و انتقالات را بین خود به صورت عادی انجام می‌دادند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: پس از آن که سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی حدنگاری اراضی کشور تعیین شد، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز با شرکت‌های مشاور برای حدنگاری اراضی ملی قرارداد منعقد کرد و وضعیت نقشه‌ها و اراضی از جمله شهر آباده طشک را مورد بررسی قرار داد.

بابایی اضافه کرد: سرانجام و در نتیجه بررسی‌های تخصصی و صدها ساعت کار کارشناسی و فنی، مشخص شد که محدوده شهر آباده طشک در محدوده پلاک ۷۳۰۲ واقع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد پنج هزار فقره سند رسمی مالکیت برای پنج هزار نفر از مردم شهر آباده طشک صادر شده است و ظرف دو ماه آینده همه اسناد رسمی املاک این شهر صادر خواهد شد.

کد خبر 678525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.