حمایت از واحدهای تولیدی و رفع چالش‌ها از اولویت‌های سازمان بازرسی کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی حمایت از واحدهای تولیدی و رفع چالش‌های پیشِ‌روی این حوزه است که به رفع مشکلات و گره‌گشایی از مسائل کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذبیح الله خدائیان امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در دومین روز از سفر به استان فارس با همراهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و مدیرکل بازرسی استان، از طرح در حال ساخت عایق‌سازان خاورمیانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با یادآوری این موضوع که یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی حمایت از واحدهای تولیدی و رفع چالش‌های پیش‌روی این حوزه است، قول مساعد داد که برای رفع مشکلات و گره‌گشایی از مسائل اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید میان سرمایه‌گذار واقعی و کسی که تنها به دنبال دریافت تسهیلات و امتیاز است تفکیک قائل شد، افزود: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای تحقق شعار سال با مطالبه‌گری از دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به رفع چالش‌ها، اقدام خواهد کرد.

خدائیان هدف از ایجاد شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی را کمک به اقتصاد، اشتغال و رونق تولید دانست و تاکید کرد: مسئولان اگر می‌بینند که یک کارآفرین و تولیدکننده به دنبال تولید است باید کمک کنند و نگذارند چرخه تولید با مشکل مواجه شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید به بازرس کل استان فارس مأموریت داد که مسائل و چالش‌های مطرح شده در این جلسه را پیگیری و موضوع را به تهران منعکس کند.

حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در راستای تحقق رشد تولید و اشتغال پایدار

در این بازدید همچنین سیدمصطفی هاشمی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کمک به رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار است، در این زمینه حمایت و همکاری لازم با سرمایه‌گذارانی که در تحقق این اهداف مهم تلاش کنند انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس قوانین در صورت اجرا نشدن تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی عمل نمی‌کنند و منابع صرف شده در اراضی را اتلاف می‌کنند، این اراضی از آنها خلع ید و به سرمایه‌گذاران جدید واجد صلاحیت واگذار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در اراضی واگذار شده به این واحد صنعتی اقدامات مؤثری برای تولید و اشتغال انجام نشده بود، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد انجام فعالیت‌های مؤثری برای راه‌اندازی این مجموعه بوده‌ایم و امید است سرمایه‌گذاران این مجموعه بتوانند برنامه عملیاتی خود مبنی بر تولید و ایجاد اشتغال را به سرانجام برسانند تا ما نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از فعالیت‌های تولیدمحور و اشتغال‌آفرین حمایت کنیم.

به گزارش ایمنا، در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی کشور از کارخانه عایق‌سازان خاورمیانه، مدیران این پروژه مشکلات و چالش‌های پیش‌ِروی احداث آن را بیان کردند و خواهان پیگیری موضوع از سوی سازمان بازرسی شدند.

کد خبر 678510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.