بتن مشبک بهترین گزینه برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب پس از بارندگی‌ها، سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان در نظر گرفته شده است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده از سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان اظهار کرد: از مزایای استفاده از پوشش‌های مشبک بتنی بهره‌گیری از شیب‌های تند اطراف اتوبان‌ها، امکان استقرار گیاه، صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب پس از بارندگی‌ها و همچنین کاهش حجم علف‌های هرز است.

وی افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب پس از بارندگی‌ها سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان در نظر گرفته شده است.

بتن مشبک بهترین گزینه برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۱۸۰۰ متر مربع مشبک بتنی در حاشیه اتوبان دستجردی اجرا شده است که در آن حدود شش هزار گلدان گل از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ متر دیگر در کنار حاشیه اتوبان شهید اردستانی نیز اجرا شده است، گفت: بیشتر گل‌هایی که کاشت می‌شود از گونه‌های لیموس آبی، کارپوبروتوس، سدوم، مغربی و شاه‌پسند خزنده است.

کد خبر 678506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.