انجام ۳۴۳ عملیات در هفته گذشته / نجات جان ۱۶۳ نفر از افراد حادثه‌دیده

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام ۳۴۳ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط تیم‌های عملیاتی این سازمان گفت: از مجموع این موارد عملیاتی، ۱۲۹ مورد حریق و ۲۱۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی بوده است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی برقرار شده است.

وی افزود: از این تعداد تماس تلفنی، ۳۴۳ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌و هفت‌گانه سطح شهر پوشش داده شد و امدادرسانی لازم صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از این تعداد موارد عملیاتی، ۱۲۹ مورد حریق و ۲۱۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی بود.

وی ادامه داد: هفته گذشته در جریان امدادرسانی این عملیات‌ها، جان ۱۶۳ نفر از افراد گرفتار در حوادث و آتش‌سوزی نجات پیدا کرد.

آتشپاد دوم مطلبی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش امدادرسانی و کاهش خسارات جانی و مالی علاوه بر ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی، ۴۷ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و پرتردد شهر و ۱۱۱ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارزیابی ریسک مناطق حوزه استحفاظی ایستگاه‌های سطح شهر در راستای کاهش حریق و حوادث داشتیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به شاخص‌ترین حوادث و حریق‌های اخیر گفت: اطفای ۱۲ مورد حریق وسایل نقلیه، نجات ۴۶ مورد محبوسی در آسانسور و ۳۹ مورد مهار یا نجات حیوانات انجام شده است. از تمام شهروندان تقاضا داریم آسانسورهای مراکز و منازل خود را هر دوره و به‌طور منظم توسط افراد متخصص سرویس کنند.

وی افزود: بیشترین محبوسی در آسانسور زمانی اتفاق می‌افتد که با قطعی برق مواجه می‌شویم، از این‌رو شهروندان باید در مکانیزم آسانسور خود از سیستم بلک اوت استفاده کنند تا هنگامی که برق قطع می‌شود، در نزدیک‌ترین طبقه، در آسانسور باز شود و افراد بتوانند از آن پیاده شوند.

آتشپاد دوم مطلبی با اشاره به سفرهای پیش رو در فصل گرما و افزایش حریق در این فصل، از حریق وسایل نقلیه خبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم یک دستگاه خاموش‌کننده پودر گاز داخل خودروی خود داشته باشند تا هنگام حریق از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای آموزش استفاده از این دستگاه‌های خاموش‌کننده اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی آماده همکاری با شهروندان و ارائه آموزش به آن‌ها است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مالکان خودرو باید از اتصالات سوخت‌رسانی و سیستم‌های برق خودروی خود به‌طور مرتب بازدید داشته باشند تا دچار حریق نشوند.

کد خبر 678493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.