«صداقت» ویژگی بارز خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خبرنگاران همواره سعی کرده‌اند به‌نحو احسن کار برای خدا را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، صداقت نیز یکی از ویژگی‌های خبرنگاران تراز انقلاب است که همیشه الگو هستند و این خصلت را در عرصه‌های مختلف انتقال می‌دهند.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عرصه رسانه از جمله شهید محمود صارمی اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که باید در عرصه رسانه رقم بخورد، اخلاق رسانه‌ای است که متمایز با اخلاق خبرنگاری بوده اما کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ای یکی از ضروریات است، افزود: هنگامی که رسانه می‌خواهد انتقال فنی و درست را انجام دهد، باید قالب مناسبی را برای انتقال خبر در نظر بگیرد، همچنین خبر علاوه بر انتقال حقیقت، باید اخلاقیات و سیاست‌هایی که چارچوب آن را پذیرفته است را نیز منتقل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در عصر کنونی رسانه امر فراگیری است و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا مخاطب دارد، تصریح کرد: رسانه وظیفه دارد نسبت به مخاطبان حراست ویژه‌ای داشته باشد و با رعایت اخلاقیات، اتفاقات خوب را منعکس کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم در قالب بیان اتفاقات ویژه، روحیه امید را ترویج دهیم، البته در کنار آن رسانه باید سیاست بی‌طرفی و عدالت‌جویی را مدنظر داشته باشد که رسانه‌های ما این‌گونه هستند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه خبرنگاران اصفهانی قشر زحمتکشی هستند، ادامه داد: این خبرنگاران در عرصه‌های مختلف بدون کوچک‌ترین چشمداشتی در صحنه بوده و بی‌طرفی خود را نشان داده‌اند؛ در فضای رسانه‌ای فعالیت‌های مؤثری انجام شده و این روند را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به‌رغم کمترین حمایت‌ها، همیشه بیشترین فعالیت‌ها را داشته‌اند و بهترین اتفاقات را رقم زده‌اند، گفت: خبرنگاران علاوه بر زبان گویا برای انتقال اخبار دستگاه‌ها، بیان کننده معضلات و مشکلات شهروندان نیز هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از تمام خبرنگاران اصفهانی، تصریح کرد: در اصفهان اخلاق خبرنگاری به‌خوبی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران انقلاب اسلامی همیشه با خبرنگاران سایر کشورهای جهان در عدالت‌طلبی و رعایت اخلاق تفاوت داشته‌اند، اظهار کرد: همواره شاهد حضور خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف به صورت فعال و پویا هستیم که این موضوع نشان‌دهنده مردمی‌بودن خبرنگاران و فعالیت آن‌ها در دل جامعه است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه خبرنگاران سعی کرده‌اند اول برای خدا و بعد برای منافع مردم و کشورشان کار کنند، افزود: این عمل فعالیت خبرنگاران را ارزشمندتر می‌کند؛ صداقت نیز یکی از ویژگی‌های خبرنگاران تراز انقلاب است که همیشه الگو هستند و این خصلت را در عرصه‌های مختلف انتقال می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید به خبرنگاران توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: تنها در روز هفدهم مرداد نباید خبرنگاران را مورد تفقد قرار دهیم، بلکه همیشه باید آمادگی داشته باشیم تا هر کاری می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم و نسبت به شغل خبرنگاری حساسیت داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم خبرنگاران در راستای کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلم بزنند، از حرف‌های نادرست و شایعه‌پراکنی‌ها دوری کنند و قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

کد خبر 678464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.