آغاز یازدهمین گام جهش عمرانی کلان شهر شیراز با عنوان جهش آسفالت

عملیات بزرگ جهش آسفالت در یازدهمین دوره از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، به‌ صورت همزمان به مساحت ۶ میلیون متر مربع در سطح مناطق یازده‌گانه شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یازدهمین گام جهش عمرانی کلان شهر شیراز با عنوان جهش آسفالت _دوشنبه شانزدهم مرداد_ در سطح مناطق یازده گانه شهر شیراز با حضور شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

شهردار شیراز در این خصوص اظهار کرد: در راستای تقاضای مکرر شهروندان شهر شیراز و بیشترین درخواست مطرح شده در سامانه ۱۳۷ شهرداری، یازدهمین جهش عمرانی کلان شهر شیراز با عنوان جهش آسفالت در سطح مناطق یازده گانه در دستور کار قرار گرفت.

محمد حسن اسدی افزود: در این اقدام عمرانی با کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصان شهرداری، تمام معابر خاکی و با عرض کم و یا خیابان‌هایی که نیاز به آسفالت جدید یا تراش و ترمیم دارند، استخراج شده و در یک برنامه زمان‌بندی از مرداد ماه سال جاری تا تیر ماه سال ۱۴۰۳ عملیات آسفالت آنها اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتباری که برای این مرحله عمرانی شهر در نظر گرفته شده، ۱۲ هزار میلیارد ریال است و طبق برنامه ۷۰۰ هزار تن آسفالت در مساحتی به میزان ۶ میلیون متر مربع از معابر و خیابان‌های شهر اجرا خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به افزایش یک هزار درصدی قیمت آسفالت طی دو سال گذشته، گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که به جهت مهندسی ارزش، معابری آسفالت شوند که ساخت حداقل ۷۰ درصد منازل شکل گرفته یا پروانه ساخت آن صادر شده و حفاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده باشد تا کار بهینه‌ای صورت بگیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز متخصصان بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند و با توجه به اینکه مجموعه مدیریت شهری شیراز دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است مهم‌ترین مشکل پیش رو تأمین قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.

وی به بهره‌برداری از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری در یازدهمین گام از جهش عمرانی کلان شهر شیراز اشاره کرد وگفت: در شهریور ماه پیش رو همزمان با هفته دولت، پروژه‌هایی به ارزش حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال نیز این میزان به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

جهش آسفالت سرآغاز افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پارلمان شهری و شهرداری

در آغاز عملیات جهش آسفالت همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری طی دو سال گذشته برنامه‌های خوب و مناسبی را رقم زده است و اکنون آثار این خدمت از امروز برای شهروندان قابل رؤیت و مشاهده است.

سید ابراهیم حسینی افزود: جهش آسفالت می‌تواند سرآغاز جهش و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پارلمان شهری و شهرداری باشد.

جهش آسفالت در جهت رفع محرومیت زدایی است

در ادامه نیز سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌ها و نیازهای شهروندان بهسازی و آسفالت معابر از سوی شهرداری است، خاطر نشان کرد: جهش آسفالت به دنبال رفع محرومیت و پاسخگویی به نیاز شهروندان است.

سیده مریم حسینی افزود: شهرداری شیراز با شناسایی تمام نقاط ضعف شهر و نوع انتخاب مردم بایستی به گونه‌ای عمل کند که رضایتمندی را مدنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد: این گام از جهش عمرانی که با عنوان جهش آسفالت است، تنها یک طرح برای بهبود زیر ساخت شهری نیست بلکه قرار است نیازها و مشکلات‌ها مردم در رفت و آمد شهروندان بویژه در مناطق محروم را مرتفع کند.

در پایان این مراسم همچنین ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه هفت اظهار کرد: رویکرد و هدف جهش آسفالت، مناطق محروم، کم برخوردار و معابر خاکی است‌.

محمود صفایی افزود: با توجه به اینکه سطح معابر و محلات کم برخوردار در سطح منطقه هفت نسبت به سایر مناطق بیشتر است حجم عمده‌ای از مساحت جهش آسفالت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خواسته عمده مردم منطقه هفت افزایش سطح آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی است، یادآور شد: جهش آسفالت در کنار افزایش رضایتمندی باعث بهبودی عبور و مرور و بهداشت محیط ساکنان خواهد شد.

کد خبر 678447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.