ثبت گزارش‌های مردمی از هنجارشکنی‌ها در سامانه جامع ارتباطات مردمی

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان گفت: سامانه جامع ارتباطات مردمی «سَجام» گزارش‌های مردمی در مورد بدحجابی و هنجارشکنی را ثبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سیدمهدی قویدل در قرارگاه عفاف و حجاب استان اظهار کرد: سامانه «سَجام» براساس سند تحول و تعالیم دستگاه قضائی و سایر اسناد بالادستی در قوه قضائیه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه به راحتی در این سامانه ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: مردم می‌توانند در سامانه به دو صورت بدون نام و صرفاً برای ثبت گزارش و دوم به عنوان دیده‌بان پیشگیری، عضو این سامانه شوند.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ادامه داد: تمام گزارش‌ها و هویت گزارش‌دهنده‌ها در این سامانه محرمانه بوده و صرفاً از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موضوع پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به دستگاه‌های مربوطه و دادستان‌های سراسر استان ارجاع می‌شود.

قویدل با اشاره بر اینکه در استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر عضو سامانه هستند و تاکنون بیش از ۳ هزار گزارش ثبت شده است، گفت: شهروندان با ورود به سامانه www.sajam.scpd.ir می‌توانند هر نوع گزارش در خصوص جرایم و تخلفات و فساد اداری و موضوعات مربوط به بدحجابی و هنجارشکنی را ارائه داده و با دریافت کد رهگیری نتیجه گزارش خود را پیگیری کنند.

رحمان جلالی رئیس قرارگاه عفاف و حجاب استان نیز در این جلسه با اشاره به کیفیت اجرای مصوبات حجاب و عفاف از سوی دستگاه‌های مسئول، به ارائه گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و مصوبات قرارگاه پرداخت.

وی افزود: معرفی و اطلاع‌رسانی سامانه «سَجام» برای رفع دغدغه‌های مردم پیرامون بدحجابی و هنجارشکنی‌ها نقطه مثبت روانی برای جامعه است.

کد خبر 678444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.