شهروندان اصفهانی در نظرسنجی تدوین برنامه ۱۴۱۰ شرکت کنند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فایل لایحه مدیریت شهری در سامانه نظر سنجی شهرداری اصفهان به نشانی sana.isfahan.ir بارگذاری و از دو هفته پیش امکان بررسی آن برای شهروندان فراهم شده است تا از نظرات آن‌ها در قالب پرسش‌نامه استفاده کنیم.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه راهبردی شهرداری اصفهان که تحت عنوان برنامه ۱۴۱۰ اطلاق می‌شود، یک برنامه هشت ساله است که با عناوین، عناصر، ارزش‌ها، اهداف کلان و خرد و استراتژی‌های موضوعی تفکیک می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی تمام اقدام‌ها، بودجه‌ها و ساختار و انرژی مدیریت شهری را در این سال‌ها معطوف به رسیدن به اهداف مندرج در برنامه می‌کند، افزود: طی یک سال گذشته تدوین این برنامه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و در شورای اسلامی شهر حدود یک ماه مهلت بررسی طرح وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حکمرانی مشارکت‌مبنا و ابزار باشگاه شهروندی که از ابتدای دوره دغدغه احیای آن را داشتیم، تصریح کرد: شهروندان اصفهانی به مثابه یک شهراندیش هستند؛ فایل لایحه مدیریت شهری در سامانه نظرسنجی شهرداری اصفهان به نشانی sana.isfahan.ir بارگذاری و از دو هفته پیش امکان بررسی آن برای شهروندان فراهم شده است تا از نظرات آن‌ها با طرح چند سوال در قالب پرسش‌نامه استفاده کنیم که این نظرات در تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر برای تدوین لایحه برنامه ۱۴۱۰ اصفهان مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متعاقب برنامه راهبردی، برنامه‌های عملیاتی شهرداری به شورای اسلامی شهر می‌رسد و در آن نظرسنجی نیز شهروندان می‌توانند شرکت کنند، گفت: برنامه در سامانه بارگذاری شده است و شهروندان در مدت زمان پنج دقیقه می‌توانند در نظرسنجی شرکت کنند، همچنین نظرات تحلیلی انجام می‌شود و در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود تا اواسط شهریورماه امسال برنامه ۱۴۱۰ در صحن علنی شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گیرد، بنابراین فرصت مغتنمی برای ما است که بتوانیم از نظرات شهروندان اصفهانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه روش مشارکتی اخیر در شهرهای دیگر نادر است، گفت: در سایر شهرها در زمان تدوین برنامه فراخوان داده می‌شود، اما در اختیار قرار دادن برنامه در آستانه تدوین رویکرد جدیدی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان اولین و آخرین بار نیست که این کار انجام می‌شود، سال گذشته نیز بودجه شهر اصفهان در اختیار شهروندان قرار گرفت و نظرات خوبی دریافت کردیم که به بخش قابل توجهی از آن‌ها ترتیب اثر داده شد.

کد خبر 678403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.