چهل سال  در مسئله حجاب کوتاهی شده است

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه در خصوص مسئله حجاب در طول بیش از ۴۰ سال پس از عمر انقلاب اسلامی، بسیار کوتاهی شده، گفت: وزرا از ۴۰ سال پیش تاکنون باید پاسخگوی عملکرد خود در خصوص مسئله حجاب باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مصدق، روز دوشنبه شانزدهم مرداد در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به اینکه مسئله حجاب موضوعی است که در روزهای اخیر از سوی دشمنان به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود، اظهار کرد: دشمن هر روز با یک بهانه، مشکلاتی برای قوه قضائیه، مجلس و مردم به‌وجود می‌آورد که اخیراً هم حجاب و برخورد با بی‌حجابی را بهانه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما کارگزاران و نیز مردم باید حواسمان باشد که مبادا در زمین دشمن بازی کنیم تصریح کرد: امروز از همین تریبون اعتراف می‌کنم که در طول بیش از ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، در موضوع حجاب کوتاهی کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قوانین مربوط به حجاب از سال ۶۴ به بعد در مجموعه کتابی گردآوری شده است؛ خطاب به آنهایی که ادعا می‌کنند قانونی در این حوزه نداریم، به صراحت اعلام کرد از سال ۷۶ به بعد، ۹ مصوبه شورای عالی فرهنگی در این حوزه داریم که خاک می‌خورد و ۱۱ مورد مربوط به تخلف حجاب و پوشش را هم در وزارتخانه‌ها داریم که تکلیف دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را در بحث حجاب مشخص کرده است.

مصدق خاطرنشان کرد: با وجود همه این موارد، چه کسی می‌تواند بگوید که قانون نداریم.

وی با بیان اینکه همه وزرا از ۴۰ سال پیش تا به امروز، باید پاسخگو باشند که در این حوزه چه کرده‌اند، افزود: آموزش و پرورش باید پاسخ دهد در طول بیش از ۴۰ سال، چه اقداماتی در حوزه حجاب کرده است.

این مقام قوه قضائیه، با اشاره به اینکه هیچ‌کس به وظایفش در حوزه برخورد با بی‌حجابی عمل نکرده است، گفت: اگر چنین بود نتیجه آن باید امروز این می‌شد که خود مردم به موضوع تخلفات حوزه حجاب ورود می‌کردند ولی می‌بینم که امروز چنین روحیه‌ای در مردم وجود ندارد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: پلیس حتماً با افراد بسیار نادری که به صورت نظام‌مند از خارج از کشور پول می‌گیرند تا به صورت برهنه وبا پوشش نامناسب در ملأ عام حضور پیدا کنند برخورد می‌کند.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه سالی که گذشت نسبت به سال‌های گذشته یک سال بی‌نظیر برای کشور ما بود افزود: مسائلی مثل اغتشاشات را برای قوه قضائیه پیش آوردند اما ما از این موضوع عزت‌مندانه عبور کردیم و دشمن ناامید شد.

وی گفت: ضمن تقدیر از همه نیروهای امنیتی اطلاعاتی به ویژه نیروهای فراجا سربازان گمنام امام زمان و بسیج که اگر در صف اول نبودند قوه قضائیه کاری از پیش نمی‌برد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز همه همدل و پای کار هستند و دشمن از این همدلی هراس دارد.

به گزارش ایمنا حجت الاسلام فرجی برحق به عنوان رئیس دادگستری استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 678399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.