«ناگهان فردا» با موضوع فرزندآوری رادیویی شد / افزایش جمعیت با اقدامات فرهنگی

رادیو گفت‌وگو برنامه‌ای را تحت عنوان «ناگهان فردا» با موضوع جمعیت و فرزندآوری برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا زمانی از راه‌اندازی برنامه جدیدی برای فرهنگ‌سازی پیرامون فرزندآوری خبر داد و اظهار کرد: افزایش جمعیت با قانون، کارساز نمی‌شود و دولتمردان به‌جای قوانینی که حتی اجرا نمی‌شود، باید بیشتر به فکر اقدامات تأثیرگذار فرهنگی باشند.

وی افزود: با توجه به خطراتی که بحران کاهش جمعیت در بردارد، ضروری به نظر می‌رسد رسانه‌ها از یک طرف خطرات و پیامدهای این بحران را به جامعه گوشزد و از سوی دیگر از مسئولان اجرای قوانین و مشوق‌های فرزندآوری را مطالبه کنند. در همین زمینه یکی از اقدامات شبکه رادیویی گفت‌وگو طراحی برنامه‌ای مستند تحت عنوان «ناگهان فردا» با محوریت جمعیت و فرزندآوری است.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: بنا داریم در برنامه ناگهان فردا در قالب مستند داستانی به موضوع جمعیت بپردازیم که در طی آن آرش برنا، یکی از مفاخر ایرانی به دنبال راهکاری برای برون‌رفت کشور از ابربحران جمعیت است.

وی اضافه کرد: برنا ابتدا سیاست‌های تشویقی در حوزه فرزندآوری را مورد بررسی قرار می‌دهد. از تأثیرگذاری آن گرفته تا نحوه اجرای این سیاست‌ها همچنین به‌روزرسانی نشدن این قوانین را مطالبه می‌کند و سعی در شناسایی موانع موجود بر سر راه سیاست‌های افزایش جمعیت دارد. سپس به حوزه بهداشت و درمان ورود می‌کند و به دنبال آن است که آیا وعده‌هایی همچون بیمه رایگان ناباروری و خدمات درمانی رایگان برای زایمان مادران باردار محقق شده است یا خیر.

زمانی افزود: برنا در خلال پیگیری‌های خود به این گزاره می‌رسد که در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی هم تأثیر بسزایی در مقوله ازدواج و فرزندآوری دارد، از این‌رو سیاست‌های فرهنگی در این زمینه را بررسی می‌کند و انفعال دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: برنا در پایان از عواقب ابربحران جمعیت و مشکلاتی که در آینده گریبانگیر کشور خواهد شد، می‌گوید؛ به‌گونه‌ای که گویا از آینده آمده و خود همه اینها را دیده، آینده‌ای که هیچگاه به وقوع نپیوسته است. در واقع دکتر آرش برنا یکی از چندین فرزند نسل آینده است که به دلیل سیاست‌های اشتباه در حوزه جمعیت هیچ‌گاه فرصت حیات پیدا نکرده است.

این تهیه کننده رادیویی خاطرنشان کرد: مخاطبان هدف این برنامه ۲۵ دقیقه‌ای که از ساعت ۸:۳۰ شنبه تا چهارشنبه روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود، همه افراد به‌ویژه زوج‌های جوان و مورد مطالبه مسئولان و دست‌اندرکاران تصمیم‌گیر در حوزه تقنین، اجرا و سیاست‌گذاری هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 678385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.