اجرای پروژه لحاف بتنی اتوبان شهید دستجردی در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از اجرای پروژه لحاف بتنی اتوبان شهید دستجردی خبر داد و گفت: این پروژه به‌منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت‌بخشی به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز، حفظ بستر و اصلاح شیب انجام شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای پروژه لحاف بتنی اتوبان شهید دستجردی به‌منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت‌بخشی به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز، حفظ بستر و اصلاح شیب انجام شده است.

وی افزود: عملیات پروژه لحاف بتنی اتوبان شهید دستجردی در مساحت ۱۸۰۰ مترمربع و هزینه اجرا ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال با ۱۵۰ نفر کارگر و ۴۸ سرویس برای تزریق بتن ماشین‌آلات و اصلاح شیب انجام شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه شامل شش هزار عدد مربع جای کاشت است که با گونه‌های گیاهی لیموس آبی، کارپوبروتوس، سدوم، مغربی و شاه‌پسند خزنده کاشت شد که در مقابل کم‌آبی مقاومت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: هزینه اجرای لوله‌کشی قطره‌ای و خرید گونه‌های گیاهی و کاشت، ۳۲۰ میلیون تومان شده است.

کارگر خاطرنشان کرد: مزیتی که در کاشت این گونه‌ها وجود دارد، کاهش حجم علف‌های هرز و مدیریت آبیاری قطره‌ای و جلوگیری از هدررفت آب است و همواره تأکید ما استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم است تا علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

کد خبر 678339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.