۱۲ حقیقت جالب از بمباران‌ اتمی هیروشیما و ناکازاکی

آمریکا روز ششم و نهم آگوست سال ۱۹۴۵، دو بمباران اتمی را به ترتیب بر فراز هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن انجام داد که این بمب‌ها از شدت مرگبار بودن، به عنوان فجایع تاریخ شناخته می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بمب‌های اتمی اثرات مخرب و البته نقشی اساسی در جنگ جهانی دوم داشت. حقایق جالبی در مورد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. پس از انفجار بمب‌های اتمی، ساختمان‌ها، درختان، مردم و هر آنچه در سطح بالایی از زمین قرار داشت، تبخیر شد و انفجار بادهایی با سرعت ۶۰۰ مایل در ساعت ایجاد کرد.

۲. بمب‌های اتمی قبل از برخورد با ناکازاکی و هیروشیما در هوا منفجر شدند. این باعث شد که رادیواکتیو کمتری داشته باشند؛ برخی دانشمندان بر این باورند که به همین دلیل، ناکازاکی و هیروشیما اکنون دیگر رادیواکتیوی نیستند. در حالی که بمب در هیروشیما بلافاصله ۸۰ هزار نفر را کشت، ده‌ها هزار شهروند دیگر در روزهای بعد به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات کشته شدند.

۳. ناکازاکی در لیست اولیه حمله ایالات متحده نبود بلکه پنج شهر ژاپنی به نام‌های کوکورا، هیروشیما، یوکوهاما، نیگاتا و کیوتو وجود داشت؛ کیوتو در این بین در امان ماند زیرا وزیر جنگ ایالات متحده، هنری استیمسون، ماه عسل خود را در این شهر باستانی گذرانده بود و بسیار به آن علاقه داشت و به این ترتیب ناکازاکی جای آن را گرفت.

۴. دلیل انتخاب هیروشیما به عنوان یک هدف، وجود مراکز نظامی اصلی نظیر تأسیسات مهمات در این شهر بود.

۵. پس از انفجارها، سایه‌های ترسناک مردم، دوچرخه‌ها و اشیا در خیابان‌ها حک شد که اکنون به «سایه‌های هیروشیما» معروف هستند. برخی بر این باورند که شدت بمب سایه‌ها را در زمین سوزاند. با این حال، علم نشان می‌دهد که این نشانه‌ها پیش از بمباران، در خیابان‌ها وجود داشت و بمب‌ها تنها رنگ مناطق اطراف را از بین برد و چیزی شبیه سایه‌های انسان به وجود آورد.

۶. خرزهره گل رسمی هیروشیما است زیرا این اولین گلی بود که پس از انفجار بمب اتمی روی زمین سوخته شکوفه داد.

۷. یک درخت بونسای از حمله اتمی هیروشیما جان سالم به در برد که اکنون می‌توان آن را در موزه ملی درختکاری ایالات متحده مشاهده کرد.

۸. یکی از حقایق ترسناک اما جالب در مورد بمب‌های اتمی این است که سلاح‌های هسته‌ای قوی‌تری نیز در دنیا وجود دارد. یکی از این سلاح‌ها بمب‌های هیدروژنی است که ۱۰۰ برابر قوی‌تر از انواع اتمی است؛ در سال ۱۹۶۲ یک بمب هیدروژنی در فضا منفجر شد.

۹. دمای هوا پس از انفجار تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد (۷۲ درجه فارنهایت) کاهش پیدا کرد که همین اتفاق خسارات جانی زیادی را به همراه داشت.

۱۰. ماده‌ای که باعث انفجار هسته‌ای در هیروشیما شد، وزنی برابر با یک گیره کاغذ کوچک داشت.

۱۱. یکی از جاذبه‌های توریستی مهم لاس‌وگاس محل آزمایش بمب اتمی در دهه ۱۹۵۰ بود.

۱۲. بمب‌های اتمی که به هیروشیما و ناکازاکی اصابت کردند دارای اسم‌های رمز بود؛ بمبی که به هیروشیما برخورد کرد، «پسر کوچولو» نام داشت و بمب که در ناکازاکی منفجر شد «مرد چاق» نام‌گذاری شده بود.

کد خبر 678334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    لعنت خدا بر قوم ظالمین
  • بی نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    1 0
    امریکاییها در واقع سردمدارانشون حروم زاده ترین قوم بشریند.امریکاییها میخواستند در واقع ضرب شستی به روسیه ودنیا نشون بدن وزهر چشم بگیرند،اما فکر میکنم حقایقی پنهانست بین ژاپن وکره شمالی ،چون هردو از نژاد زرد هستند،سرانجام نیش انتقام خود را برسر امریکا خواهند زد وهیروشیما وناگاساکی را تلافی خواهند کرد