طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان اجرایی می‌شود

رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به فراوانی محصول پسته امسال گفت: با توجه به احتمال افزایش سرقت پسته، طرح پیشگیری از سرقت پسته باید در شهرستان رفسنجان اجرایی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، حسین رمضانی‌زاده در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رفسنجان اظهار کرد: مراکز بدون مجوز خرید و فروش پسته پلمب می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت اقدام مقتضی در زمینه کنترل و برخورد با تبلیغات خرید و فروش پسته در فضای مجازی، از قرق باغات پسته و کنترل‌های ضابطه‌مند، مسدود کردن راه‌های فرعی، نگهداری سارقان و معتادان متجاهر در زندان تا پایان فصل برداشت پسته خبر داد.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: تشدید کنترل باغات و محل نگهداری پسته و مراقبت نسبت به استفاده از اتباع بدون مجوز در فصل برداشت از موارد پیش‌بینی شده در طرح پیشگیری از سرقت پسته در این شهرستان است.

رمضانی‌زاده تصریح کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای نگهبانان و داشتن گواهی عدم سوءپیشینیه برای آن‌ها ضروری است و این موضوع باید توسط دهیاری‌ها کنترل شود.

وی با تأکید بر اینکه سارقان پسته پس از دستگیری تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت می‌مانند، گفت: دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم سرقت پسته در رفسنجان تشکیل و در صورتی که سارق از اتباع بیگانه باشد، کارت وی باطل خواهد شد.

کد خبر 678327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.