مشکل نمایش کارنامه آزمون سمپاد رفع شد؟

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه خود ضمن پوزش از داوطلبان اعلام کرده است؛ مشکلی که در نمایش کارنامه وجود داشته رفع شده است، بنابراین لازم است افرادی که تا پیش از ساعت ۷ صبح امروز تصویر کارنامه خود را دریافت کرده‌اند، مجدد به سامانه مراجعه و نسخه صحیح را ملاحظه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد روزهای یکم و دوم تیرماه برگزار و شنبه، چهاردهم مردادماه نتایج آزمون پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) اعلام شد.

به صورت کلی امسال در مجموع ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، در آزمون ورودی پایه هفتم در مجموع ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش‌آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش‌آموز، پسر بوده‌اند.

شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش‌آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

رفع نقص نمایش کارنامه شرکت‌کنندگان آزمون ورودی «سمپاد»

نقص سامانه در نمایش کارنامه شرکت‌کنندگان در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان رفع شده است.

داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون خود ابتدا باید وارد صفحه خود در وبگاه my.medu.ir می‌شدند و سپس با انتخاب ️نقش "دانش‌آموز"، انتخاب ایرانی یا اتباع بودن، وارد کردن ️نام کاربری که همان کد ملی دانش‌آموز است، وارد کردن ️رمز ورود که شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه دانش‌آموز است و در نهایت وارد کردن ️کد امنیتی، نتایج امتحان خود را می‌دیدند.

در همین راستا روز گذشته یکشنبه پانزدهم مرداد تصویر پاسخ‌برگ دانش‌آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند نیز در سایت بارگذاری و گزینه «ثبت درخواست تصحیح مجدد» نیز فعال شد تا دانش‌آموزانی که نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض دارند، بتوانند درخواست تصحیح مجدد برگه را ثبت کنند.

با این حال مشکلاتی در نمایش صحیح تصویر کارنامه وجود داشت که بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش هم‌اکنون این مشکلات رفع شده است؛ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه، نسخه صحیح را مشاهده کنند.

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه خود ضمن پوزش از داوطلبان اعلام کرده است: مشکلی که در نمایش کارنامه وجود داشته رفع شده است، بنابراین لازم است افرادی که تا پیش از ساعت ۷ صبح امروز تصویر کارنامه خود را دریافت کرده‌اند، مجدد به سامانه مراجعه و نسخه صحیح را ملاحظه کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان دهک یک تا چهار سمپاد توسط دولت

پیش‌تر نیز رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پرداخت هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد در هیئت دولت تصویب شده است و از این پس هزینه تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس سمپاد توسط دولت پرداخت می‌شود؛ همچنین این مصوبه شامل دانش‌آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می‌شود.

وی افزود: مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه موجود، نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می‌کنند.

همچنین سال گذشته ۴۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس سمپاد از تخفیف‌های حق‌الثبت استفاده کرده‌اند و به دانش‌آموزانی که به دلیل محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند، تخفیف‌های گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مانند ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

بیش از ۲۹۴ هزار نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم سمپاد شرکت کردند

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در مردادماه اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیف‌های حق الثبت استفاده کرده‌اند؛ به دانش‌آموزانی که به هر دلیل به دلیل محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند تخفیف‌های گسترده‌ای از صد درصد تا درصدهای کمتر مانند ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، افزود: در آزمون ورودی پایه هفتم در مجموع ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش‌آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش‌آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

وی گفت: این آزمون‌ها در ۱۷۶۳ حوزه امتحانی کل کشور برگزار شده است که به تفکیک ۶۳۴ حوزه برای آزمون دختران در پایه هفتم، ۵۵۱ حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم، ۳۶۵ حوزه برای آزمون دختران در پایه دهم و ۲۱۳ حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم بوده است.

یاوری با بیان اینکه در میزان شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها تغییر چندانی نسبت به سال‌های قبل نداشتیم، ادامه داد: نتایج این آزمون‌ها در مردادماه اعلام می‌شود.

وی درباره تفاوت در آمار پذیرفته‌شدگان این مدارس به تفکیک جنسیت اضافه کرد: در اینکه چه تعداد از پذیرفته‌شدگان سمپاد دختر و چه تعداد پسر هستند، هیچ تفاوتی نیست، به‌طور معمول با اندکی جابه‌جایی به صورت ۵۰ - ۵۰ است.

کد خبر 678325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.