افزایش ایمنی عابران پیاده با هوش مصنوعی در دبی

منطقه اقتصادی دبی در امارات متحده عربی به‌زودی میزبان سیستم‌های هوشمند پیاده‌روی خواهد بود که با هدف افزایش ایمنی کاربران آسیب‌پذیر شامل عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و افراد دارای ناتوانی جسمی توسعه داده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهره‌گیری از ۱۴ سیستم هوش مصنوعی در خطوط عابر پیاده منطقه اقتصادی دبی، رویکرد جدید مدیران شهر برای بهبود ایمنی کاربران آسیب‌پذیر معابر منطقه به‌شمار می‌رود که قرار است با مشارکت یکی از کمپانی‌های توسعه‌دهنده رویکردهای هوش مصنوعی در شهر به مرحله اجرا درآید. سیستم‌های جدید علاوه بر افزایش ایمنی عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و افراد دارای معلولیت جسمی یا سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار، به مدیریت بهتر ترافیک منطقه نیز کمک زیادی خواهد کرد و از این طریق، در ارتقای کلی حمل‌ونقل دبی اثربخش خواهد بود.

بستر هوش مصنوعی

کمپانی طرف قرارداد مدیران دبی برای اجرای استراتژی جدید در نظر دارد سیستم‌های هوش مصنوعی خود را در محل عبور مردم نصب کند تا از این طریق به شناسایی عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و سایر کاربران آسیب‌پذیر در خیابان‌های منطقه بپردازد. این سیستم‌ها که برای اولین بار در سراسر امارات متحده عربی به کار گرفته خواهد شد، قابلیت نصب روی زیرساخت‌های خیابانی را دارد و به همین دلیل از دقت بالایی برای کمک به مدیران در اعمال اقدامات ایمن‌سازی معابر برخوردار خواهد بود.

افزایش ایمنی عابران پیاده با سیستم‌های هوش مصنوعی در دبی

سنسورهای نصب شده روی این سیستم‌ها همچنین به جمع‌آوری داده‌های باارزش برای افزایش آگاهی کاربران معابر در مورد مسائل امنیتی کمک می‌کند، ضمن این‌که افراد مسئول را نیز از طریق ارائه اطلاعات لازم در مورد عملکرد ترافیک در ساعات مختلف روز به اعمال اقدامات کارآمد در هنگام ضرورت سوق خواهد داد. جالب است بدانید که دستاورد جدید برای دبی به دنبال دو سال آزمایش سیستم‌های هوش مصنوعی در منطقه حاصل شده و اثربخشی آن بر افزایش قابل‌توجه ایمنی کاربران آسیب‌پذیر منطقه اقتصادی شهر، مدیران را به دائمی کردن اجرای طرح سوق داده است.

مدیران دبی امیدوار هستند که سیستم‌های هوش مصنوعی جدید علاوه بر کارایی ویژه خود و بهبود ایمنی کاربران معابر، به ارتقای جایگاه شهر از نظر هوشمندی در جهان منجر شود، ضمن این‌که تجربه سکونت و کار کردن را برای مردم در منطقه اقتصادی شهر بهبود بخشد.

کد خبر 678323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.