قیمت نفت ایران امروز / نفت برنت به ۸۵ دلار رسید

ادامه روند کاهش تولید اوپک پلاس، باعث شد قیمت نفت اوپک در بالاترین میزان از چهار ماهه اخیر تثبیت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آن که تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان سعودی و روسیه متعهد شدند کاهش عرضه را تا ماه سپتامبر تمدید کنند، قیمت نفت به بالاترین سطح قیمتی خود از ماه آوریل رسیده است.

در بازار جهانی نفت امروز به جز نفت اوپک که قیمتش تغییری نداشت، شاهد ریزش قیمت در سایر بازار بودیم اما نظر می‌رسد ثبات نسبی قیمت که در نفت اوپک ایجاد شده به صورت موقتی است. زیرا گروه اوپک در روز جمعه در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته به ارزیابی دقیق شرایط بازار ادامه داده و از اعضا خواست تا به تعهدات کاهش تولید پایبند باشند.

بر این اساس عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک، کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای در روز را برای یک ماه دیگر تا سپتامبر تمدید کرد. علاوه بر عربستان، روسیه نیز قصد دارد صادرات نفت را در ماه سپتامبر به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد؛ این کاهش عرضه باعث خواهد شد در روزهای منتهی به پایان سال میلادی، شاهد افزایش قیمت هر بشکه نفت اوپک تا مرز ۹۰ دلار باشیم.

کاهش قابل توجه سود آرامکو

غول نفتی دولتی عربستان سعودی یعنی آرامکو در بحبوحه نوسانات قیمت نفت نزدیک به ۳۸ درصد کاهش سود خالص سه ماهه دوم را گزارش داد. درواقع سود خالص آرامکو در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن از ۱۸۱.۶۴ میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۱۲.۸۱ میلیارد ریال (۳۰.۰۷ میلیارد دلار) کاهش یافته است. این گروه برای سه ماهه دوم سود پایه حدود ۱۹.۵ میلیارد دلاری را اعلام کرد.

امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ مصادف با هفتم اوت ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در ۸۵.۴۷ دلار ثابت بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۶۹ درصد رشد به ۸۵.۶۵ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۲.۳۰ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۲.۱۸ دلار ریزش کرد.

۴. نفت سنگین ایران در ۸۵.۷ دلار ثابت ماند.

۵. قیمت نفت سبک ایران در حدود ۸۱.۶۶ دلار معامله شد.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲.۷۹۳۹ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۲ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۷۶ درصد رشد به قیمت ۳.۰۴۰۷ دلار رسید.

۹. قیمت جهانی گازوئیل ۸۹۴.۸۸ دلار قیمت داشت.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در ۸۶.۳۵ دلار ثابت ماند.

کد خبر 678280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.