با بازیکنان ایرانی جام قهرمانی بدست می‌آوریم / آرزو می‌کنم لیگ ایران عادلانه پیش برود

سرمربی سپاهان گفت: باور من این است که بازیکنان ایرانی کیفیت بالایی دارند و این امکان‌ وجود دارد که با بازیکن ایرانی جام قهرمانی را از آن خود کنیم؛ ممکن است عده‌ای فکر کنند بازیکن‌های خارجی کمک کننده هستند اما آن‌ها نیز کمبودهایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژوزه مورایس شب گذشته_ یکشنبه پانزدهم مردادماه_ با حضور در برنامه تلویزیونی ضربه آزاد در خصوص وضعیت فصل گذشته فوتبال ایران اظهار کرد: سال گذشته لیگ جذابی داشتیم و برای من همه چیز جدید بود؛ اما کیفیت خوبی داشتیم چراکه بازیکنان ایرانی با کیفیت هستند و برای داشتن یک لیگ قدرتمند این یک امر مهم به شمار می‌رود؛ همه چیز می‌تواند بهتر باشد و برای مثال می‌توانیم تکنولوژی، کیفیت زمین، استادیوم‌ها و شرایط پخش بهتری را فراهم کنیم چراکه این چهار مورد بسیار مهم هستند؛ باید مسیری را طراحی کنیم تا بتوانیم بگوییم فوتبال الگویی برای یک جامعه است؛ به طور کلی تیم با کیفیتی در احتیار داریم و هواداران سپاهان نیز پرشور هستند.

نمی‌توانیم بگوییم سال گذشته لیگ را از دست دادیم

وی با اشاره به تیم فوتبال بانوان سپاهان افزود: یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنم این است که فینال جام جهانی بانوان را دیدیم و سپاهان نیز یک تیم بانوان بسیار خوب دارد؛ خوشحالم که ایران به این مسائل اهمیت می‌دهد.

سرمربی طلایی پوشان پیرامون از دست دادن جام قهرمانی برابر ملوان بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم سال گذشته لیگ را از دست دادیم چراکه ابتدا باید قهرمانی را کسب کنیم؛ درواقع استقلال لیگ بیست‌ودوم را از دست چراکه مدافع عنوان قهرمانی بود؛ در واقع ما قهرمانی را به دست نیارودیم و دلایل مختلفی هم داشت بازی با ملوان نیز یکی از دلایلی بود که سبب شد جام را به دست نیاوریم؛ شخصیت مثبتی دارم و اصلاً نمی‌خواهم برای بررسی اتفاقات به گذشته رجوع کنم؛ فقط می‌گویم ۳۰ بازی داشتیم و در بازی‌هایی که از دست دادیم می‌توانستیم امتیاز بیشتری کسب کنیم هرچند آن موقع هم ممکن بود شرایط دیگری رقم بخورد تا قهرمانی به دست نیاید و نمونه بارز آن جدال با فولاد بود که در دقایق آخر گل خوردیم.

بسیار خرسندم که توانستم بازیکنان سپاهان را به تیم ملی معرفی کنم

وی گفت: فکر نمی‌کنم جام‌جهانی تاثیری در عملکرد ما داشت چراکه همه تیم‌ها نماینده داشتند و بسیار خرسندم که توانستم بازیکنان سپاهان را به تیم ملی معرفی کنم؛ برای هر بازیکنی حضور در جام جهانی افتخار است چراکه نماینده یک کشور و مردمی که عاشق فوتبال هستند به شمار می‌رود؛ بسیار خوشحال هستم که بازیکنان را به تیم ملی معرفی کردم.

مورایس در خصوص همکاری سازمان لیگ و فدراسیون با تیم‌های لیگ برتر تصریح کرد: فکر می‌کنم فدراسیون ایران باید به لیگ و بازیکنان اهمیت بدهد تا تیم‌هایی که ملی پوش دارند برای رقابت‌ها شرایط مساعدی داشته باشند تا یک لیگ منصفانه داشته باشیم.

برای شروع لیگ جدید بسیار مشتاق هستم

وی با اشاره به فصل پیش رو ادامه داد: می‌توانم بگویم که بابت شروع لیگ جدید بسیار مشتاق هستم چراکه سال دوم من است و معمولاً سال دوم کار آسانتری داریم؛ خیلی اشتیاق دارم که می‌بینم همه چیز برای بازیکنان و تیم راحت است؛ می‌خواهیم تیمی بسازیم که نماینده اصفهان و اسپانسرهای باشگاه باشد؛ در واقع قصد داریم ارزش اصفهان را به دوش بکشیم و یک بازی با کیفیت ارائه دهیم؛ فوتبال یک بازی تیمی است و بازیکنان ما در تلاش هستند حس‌وحال تیمی را تجربه کنند تا وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته پیدا کنیم هرچند نسبت به لیگ بیست‌ودوم به نقطه های بالاتری صعود کرده‌ایم.

سرمربی سپاهان در تشریح میزان رشد این تیم خاطر نشان کرد: حداقل ۴۰ درصد همه چیز بهتر شده است و اعتقاد دارم اگر سال گذشته از صفر شروع کرده‌ایم امسال از پنجاه شروع می‌کنیم و برای بازی اول و آغاز فصل اشتیاق فراوانی دارم چراکه می‌خواهم مسیر را پیش بینی کنم.

بازیکنانم قصد دارند فوتبال خوبی را از خود ارائه بدهند

وی در خصوص کسب عنوان قهرمانی در فصل جدید افزود: واقعاً قصد دارم به این تیم کمک کنم و این را از ته قلب می‌گویم که بازیکنان من قصد دارند فوتبال خوبی را از خود ارائه بدهند؛ این مجموعه می‌خواهد سپاهان قهرمان باشد که برای این مهم باید بهترین باشیم؛ واضح است که باید بسیاری از موارد را ارتقا دهیم اما باور من این است که نسبت به سال گذشته کیفیت بالاتری داریم اما نمی‌توانم بگویم چگونه قرار است این لیگ به پایان برسد.

مورایس در خصوص تلاش سپاهان برای کسب قهرمانی بیان کرد: ما هر روز کار می‌کنیم تا این رویا را به حقیقت تبدیل کنیم چراکه یادگرفته‌ام باور باعث می‌شود همه چیز اتفاق بیفتد اما دعا و رفتار هم بسیار مهم است و باید برای چیزهایی که می‌خواهیم حقیقت پیدا کند رفتار خوبی داشته باشیم؛ برای قهرمانی باید کار، رفتار و احترام به رقبا را در دستور کار خود قرار دهیم.

نمی‌گویم عدالت وجود ندارد اما امیدوارم سطح قبلی ارتقا پیدا کند

وی افزود: ما عدالت زیادی نمی‌بینیم و آرزو می‌کنم لیگ ایران عادلانه پیش برود نمی‌گویم عدالت وجود ندارد اما امیدوارم سطح قبلی ارتقا پیدا کند تا مردم به بازی منصفانه عادت کنند؛ چراکه این مهم در جامعه یک ارزش است و باید بر اساس آن رفتار کنیم؛ هیچ چیز بهتر از این نیست که دنیا را متوجه این موضوع کنیم چراکه مردم عاشق فوتبال هستند و این رشته اهمیت بالایی دارد.

مورایس پیرامون اینکه آیا امکان کسب عنوان قهرمانی برای سپاهان وجود دارد اظهار کرد: بله می‌شود به سپاهان امسال اعتماد کرد چراکه این تیم باتجربه است و همه اعضا می‌توانند دانش خود را به تیم تزریق کنند؛ آنچه که برای من اهمیت دارد خواستن است و بازیکنان من به این مورد اهمیت می‌دهند؛ آن‌ها همه توانایی خود را به کار می‌گیرند تا با کیفیت باشند.

اگر قانون سقف بودجه وجود دارد پس حضور هوادار متمول عجیب است!

وی ادامه داد: من حتی با ماریو بالوتلی صحبت کردم تا او به سپاهان بیاید اما ما توانایی پرداخت مطالبات او را نداریم. محدودیت بودجه وجود دارد و حتی قانون سقف بودجه وضع شده است. اگر قانون سقف بودجه وجود دارد پس نباید مبلغی از خارج باشگاه به تیم تزریق شود برای مثال نمی‌شود تیمی همچون سپاهان چند هوادار متمول داشته باشد تا بهترین بازیکنان را به این تیم بیاورند؛ چراکه قرار است این لیگ عادلانه باشد؛ من بازیکنان را می‌شناسم اما با محدودیت بودجه مواجه هستیم؛ توجه کنید که تیم‌های عربی چگونه هزینه می‌کنند، درواقع دولت عربستان این پول را می‌دهد و فکر نمی‌کنم در ایران اینگونه باشد؛ من مربی گومیس بودم اما آمدن وی ساده نیست چراکه در مرحله اول نمی‌خواهد به ایران بیاید و از طرفی هم هزینه زیادی دارد و اصلاً خرید چنین بازیکنانی ساده نیست. حتی من درگذشته مربی گومیس بوده‌ام. اول اینکه او نمی‌خواهد اینجا بیاید اما جذب او ساده نبوده و پرداخت این هزینه ها امکان پذیر نیست.

نظر کلی من و همکارانم جذب نکردن میلاد محمدی بود

سرمربی سپاهان در تشریح دلایل جذب نکردن مهرداد محمدی گفت: بازی مهرداد محمدی را دیدم اما من درباشگاه تنها نیستم و گروهی را انتخاب کردم تا هنگامی‌که کسی را نمی‌شناسم وی را به من معرفی کنند مهرداد بازیکن خوبی است اما متاسفانه نظر کلی تیم من حضور نداشتن وی در جمع سپاهانی‌ها بود؛ پس گاهی چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد؛ من هیچگاه به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم و با سازماندهی جلو می‌روم و پیش از هرکاری از سازمان خود مشورت می‌گیرم چراکه این تیم متعلق ب من نیست و مرتبط با یک باشگاه است؛ حرف آخر با من است اما تصمیمات من بر اساس اطلاعات افرادی است که در کنار من حضور دارند.

امیدوارم دوری نورافکن از مسابقات بیش از دوماه نباشد

وی در خصوص مصدومیت نورافکن خاطر نشان کرد: امید نورافکن بازیکن بسیار خوبی است و هم اکنون با مصدومیت از ناحیه زانو مواجه است؛ امیدوارم دوری او از مسابقات بیش از دوماه نباشد اما حدود دوماه نورافکن را در اختیار نداریم؛ ما باید همه چیز را ارتقا دهیم و قرار نیست تمرکز خود را برروی خط دفاع بگذاریم؛ سال گذشته تیم من رکورد لیگ برتر در کمترین گل دریافتی سپاهان را زد و می‌توانیم از این هم بهتر باشیم اما طوفان زرد آسیا یک تیم دفاعی نیست؛ هرچند باید کیفیت دفاع تیمی خود را ارتقا دهیم.

این امکان وجود دارد که با بازیکن ایرانی جام قهرمانی را از آن خود کنیم

مورایس در پایان در خصوص جذب بازیکن خارجی در فاصله چند روز تا شروع لیگ تصریح کرد: باور من این است که بازیکنان ایرانی کیفیت بالایی دارند و این امکان وجود دارد که با بازیکن ایرانی جام قهرمانی را از آن خود کنیم؛ ممکن است عده ای فکر کنند بازیکن‌های خارجی کمک کننده هستند اما آن‌ها نیز یک سری کمبودهایی دارند و نمونه بارز آن از دست دادن پنالتی توسط بنزما بود؛ برخی بازیکنان خارجی هستند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم اما محدودیت بودجه وجود دارد و امکان پذیر نیست با این محدودیت بازیکن خارجی بیاوریم.

کد خبر 678232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.