آتش‌سوزی پشت بام ساختمان ۳ طبقه مصدومی نداشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از آتش سوزی شدید یک آپارتمان سه طبقه در این شهر خبر داد و گفت: این حادثه مصدومی نداشت.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش سوزی در سقف آپارتمان سه طبقه امروز _ پانزدهم مردادماه به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۳۱ آتش نشان و افسر ارشد به وسیله ۱۳ خودرو اطفای حریق و آب‌رسان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل حادثه در بلوار باهنر، کوچه دلدار اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه آتش نشانان به رسیدن به محل حادثه شدت آتش سوزی در پشت بام آپارتمان سه طبقه را مشاهده کردند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود شیروانی چوبی و فراوانی کاغذ و کتاب در پشت بام، آتش به شدت از دو طرف در حال سرایت به سقف و پشت بام دو آپارتمان همجوار بود که به سرعت تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی نسبت به مهار آتش سوزی اقدام کردند.

مؤمنی تصریح کرد: حریق در پشت بام آپارتمان سه طبقه و قسمت کوچکی از دامنه دو آپارتمان بهم چسبیده همجوار مهار و از پیشروی آن جلوگیری شد.

وی سرایت شعله در حین ایزوگام دیوار آپارتمان به پشت بام را علت آتش سوزی دانست و گفت: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین آتش سوزی‌ها بی احتیاطی در حین ایزوگام ساختمان است اظهار کرد: ایزوگام به دلیل داشتن مواد نفتی قابل اشتعال بوده و آتش قادر است به سرعت به طبقات بالای ساختمان پیشروی و خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود؛ حین کار نکات ایمنی رعایت کنند و یک دستگاه خاموش کننده و یا منبع آب (شیلنگ آب) در دسترس داشته باشند تا به محض وقوع آتش سوزی و رسیدن تیم‌های آتش نشانی مانع از پیشروی حریق شوند.

کد خبر 678226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.