پیش ثبت نام انتخابات مجلس از فردا و به مدت ۷ روز کاری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد : مهلت پیش ثبت نام از دوشنبه ۱۶ مرداد لغایت یکشنبه ۲۲ مرداد سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز در نشست خبری گفت: بر اساس اصلاحیه قانون انتخابات امسال ۷۳ روز قبل از فرایند ثبت نام نهایی فرایندی بنام پیش ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیک تعریف شده است و در این فرآیند کسانی که دارای حداقل سی سال و حداکثر ۷۵ سال تمام سن دارند با داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن می‌توانند در این پیش ثبت نام شرکت کنند.

شعبانی گفت: کاندیداها می‌توانند از دوشنبه شانزدهم مرداد لغایت یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ با مراجعه به سایت خدمات وزارت کشور، به نشانی keshvar.moi.ir ثبت نام کنند و در این پیش ثبت نام دو دسته مجاز به ثبت نام نیستند اول ایرانیانی که اقامت دائم کشورهای دیگر را دارند و دوم اتباع خارجی که تابعیت ایرانی گرفتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در مورد مدرک تحصیلی، کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه جبهه دارند یک مقطع تحصیلی بالاتر ارفاقی لحاظ می‌شود و افرادی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشته باشند بابت هر دوره نمایندگی یک مقطع تحصیلی بالاتر محسوب می‌شود.

شعبانی گفت: متقاضیان ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی با مراجعه به تارنمای اعلام شده فرم مربوط را تکمیل و مدارک خود شامل آخرین مدرک تحصیلی، متقاضیان مرد که کمتر از ۵۰ سال سن دارند تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی، تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبولی استعفا یا عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بارگذاری نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: پس از پایان ثبت نام وارد مرحله بررسی موارد اعلامی از طرف متقاضیان از جمله سن داوطلبین، مدرک تحصیلی، تابعیت و اقامت دائم، وضعیت نظام وظیفه متقاضیان مرد، سوابق محکومیت‌های کیفری و شمول استعفای ماده ۲۹ قانون انتخابات توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط انجام می‌شود.

شعبانی گفت: در اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات کشور سازمان‌ها و دستگاه‌های بررسی کننده سوابق متقاضیان اعلام شده از جمله ثبت احوال، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دادستانی کل کشور و فراجا می‌باشند که اصالت گواهی نامه‌های ابرازی توسط داوطلبین را بررسی و تأیید می‌کنند و داوطلبین می‌توانند به گواهی نامه‌ها و عدم صدور تا ۲۴ ساعت قبل از ثبت نام نهایی که در ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ می‌باشد اعتراض کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: سامانه وزارت کشور به کسانی که ثبت نام کنند یک کد رهگیری برای تأیید ثبت نام نهایی اعلام خواهد کرد و کسانی که این کد رهگیری را نداشته باشند و در مهلت مقرر درخواست خود را در سامانه ثبت نکرده باشند یا مطابق بررسی دستگاه‌ها شرایط داوطلبی را نداشته باشند مجاز به ثبت نام نهایی داوطلبی نمایندگی نیست.

شعبانی تاکید کرد: کلیه داوطلبین که قرار است در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا شرکت کنند و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند باید حتماً در پیش ثبت نام شرکت کنند و کد رهگیری را دریافت کنند و کسانی می‌توانند در ۲۷ مهرماه در ثبت نام نهایی شرکت کنند که کد رهگیری داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بجز ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان هیچ نهاد و ارگانی از وضعیت ثبت نام‌ها و تعداد ثبت نام‌ها اطلاعی ندارند یعنی در استان‌ها و ستاد انتخابات استان‌ها نیز هیچ اطلاعی از ثبت نام‌ها و تعداد آنها نخواهیم داشت که چه کسانی ثبت نام کردند تا مراحل آن در قانون طی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم حتماً تاکید کنند مهلت پیش ثبت نام ۷ روز کاری از دوشنبه ۱۶ مرداد لغایت یکشنبه ۲۲ مرداد سال ۱۴۰۲ است.

کد خبر 678222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.