آخرین جزئیات ریزش چند ساختمان در تهران+ تصاویر

ریزش چند ساختمان در حال ساخت در جنوب تهران حادثه آفرید و تاکنون چهار نفر از زیرآوار نجات داده شده‌اند و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور امدادرسانی و ایمن‌سازی در محل حادثه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجلال ملکی، اظهار کرد: ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری به محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان در حال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشته‌اند، ناگهان تخریب شده‌اند به طوری که یکی از ساختمان‌ها به صورت کامل و بخش‌هایی از چند ساختمان دیگر ریزش کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه احتمال محبوس شدن افراد زیر آوار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است. تاکنون نیز عوامل آتش‌نشانی موفق به نجات دو نفر از زیر آوار و تحویل آن‌ها به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آتش‌نشانان و دیگر تیم‌های امدادی در محل ادامه دارد و عوامل انتظامی نیز در اطراف محل وقوع حادثه مستقر هستند. به محض دریافت اخبار تکمیلی نسبت به اعلام آن اقدام خواهد شد.

۲ مأمور شهرداری و ۴ تن از عوامل انتظامی در زیرآوار

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این حادثه اعلام کرد: «از ابتدای صبح روز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ در راستای اجرای دستور مقام قضائی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیرایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ برای پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند. ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت رعایت نشدن نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و پایدار نبودن سازه، پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد و بر اثر آن، چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

در حال حاضر با توجه به حضور تیم‌های امداد و نجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است و تا به این لحظه، چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت ادامه دارد.»

ریزش آوار در میدان ثارالله تهران

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک مورد ریزش آوار امروز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ ساعت ۱۲:۵۰ در میدان ثارالله منطقه ١٩ شهر تهران از سوی سازمان مدیریت و پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری گزارش شده است.

وی افزود: دو تیم آوار و چهار تیم آنست به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: جزئیات و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

آخرین جزئیات ریزش چند ساختمان در تهران+ تصاویر

آخرین جزئیات ریزش چند ساختمان در تهران+ تصاویر

کد خبر 678190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.